val la pena lluitar pel meu somni?
Tinc un somni des de fa temps...i penso que mai es complira ja que mon pare m'ho impedeix! El cas es que a mi m'encanta el mon de les motos*-* Em sento super be cuan estic veien una carrera i es algo que se que m'agrada i que renunciaria a moltes coses per tal d'acorseguir poder probar-ho, pero cuan li vaig dir que volia probar-ho per saber si de veritat aixo m'agrada! Pero el meu pare inmediatament va dir que NO, li vaig preguntar perque pero sempre em repetia el mateix (ets molt petita,et pots fer mal) entenc que ho digui perque no vol que em fagi mal... Llavors em va dir que ja m'oblidaria, i jo vaig pensar el mateix, pero sento que lo unic que he fet es amagar els meus sentimets sobre aquest esport i cada cop es mes gran i mes gran! Aixi que ara us demano consell, ja que, que farieu vosaltres? lluitar o renunciar a algo impossible? i en cas afirmatiu que li dic a el meu pare?
Gracies <3
InterPersonal

Hola!
Moltes gràcies per escriure'ns. Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal.
Quina sort que tinguis tan clar el què t'agrada! Jo no puc dir-te si has de renunciar o no als teus somnis. Ets tu qui has de valorar quines conseqüències pot comportar.
- En el cas que vulguis continuar endavant amb el món del motor. Intenta parlar amb el teu pare, fes-li veure que és quelcom que t'apassiona. Busqueu alguna opció per anar a un circuit on t'ensenyin, o alguna manera de vincular-te a aquest món. Si el teu pare veu que realment t'agrada, és possible que mica en mica es vagi flexibilitzant, tot i que és normalíssim que pateixi per tu i més en un esport d'aquest estil, on el risc de danys físics és tan evident.
- Si creus que millor deixar-ho per més endavant perquè et pot portar problemes a casa, jo et recomano que busquis alguna altra afició que t'ajudi a distreure't i a desconnectar. Les nostres aficions ens serveixen per oxigenar-nos, per motivar-nos i per tenir més energia per fer coses, així que pensa en altres activitats (esports, manualitats, idiomes, cuina...) que també t'agradin i que siguin més accessibles. Qui sap? Potser més endavant et surt l'oportunitat d'apropar-te al món del motor...
Et toca a tu decidir quin camí esculls, en tots dos hi ha riscos, però recorda que no hi ha res definitiu. Has d'escollir pensant en el millor per tu en aquests moments.
Una abraçada
www.consultajove.cat