complexe...
Hola!
Tinc un complexe bastant gran (per a mi), es el meu nas, es horrible, no te la tipica curba. Quan vull sortir a les fotos de perfil se'm veu el nas horrible. No m'agrada posar-me de perfil a alguna persona perque em fa vergonya el meu nas. A vegades intento no posar-me de perfil a ningu i estar davant o darrere, ho passo molt malament i sobint mel tapo amb la ma...
InterPersonal

Hola!
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
Els complexes físics són tot un món! Tots tenim alguna part del nostre cos que no ens acaba d'agradar, creiem que és el primer en què es fixa tota la gent quan ens veu, però sovint nosaltres hi parem més atenció que la resta. A més, intentant fer mil estrategemes per dissimular-ho, és possible que aconseguim centrar-hi més l'atenció.
No sé com és el teu nas, però entenc que és una cosa que realment et preocupa i t'afecta en el teu dia a dia. Una de les possibilitats que tens és fer-lo el teu senyal d'identitat. M'explico: hi ha moltes famoses que han fet dels seus trets físics la seva marca personal. Per exemple: la Sarah Jessica Parker amb el seu nas, la Cara Delevingne amb les seves celles fosques, la Kim Kardashian amb el seu cul....
I sobretot, procura centrar-te en la conversa que estàs mantenint i no en què pensarà l'altra persona. Perquè si tu estàs pendent del teu nas, la persona que t'està parlant té la sensació que no l'escoltes i això fa que no se senti a gust...
Espero haver-te ajudat una mica!
Una abraçada
www.consultajove.cat