Desmotivació
Hola bones! En aquesta consulta, jo us volia consultar una petita qüestió. El cas és que jo sempre intento ser riallera, simpàtica amb tothom, oberta i tolerant. Estic bé amb els meus amics, i normalment la gent em tracta bé (encara que diuen que a vegades sóc massa xerraire). Jo encara que estigui trista, sempre intento somriure. Però últimament, quan vaig de festa o surto, ja no m'ho passo molt bé. M'explico: fins a les 3 o les 4, i depen de la música també, m'ho passo bé, ballant amb les amigues i els amics. Però cap a les 4, la majoria de les meves amigues se'n van amb els nòvios, i bé, jo vaig amb altres amics, però moltes vegades, m'encarreguen als amics borratxos i he de fer de "mami". I ja no m'ho passo tant bé ballant.
La meva pregunta és: Què puc fer per tornar-m'ho a passar més bé? I què puc fer per deixar de aguantar als meus amics que van una mica pujadets? No vull ser mala amiga, però també vull disfrutar de la meva nit.
Un petonet!
InterPersonal

Hola Coco,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per utilitzar el consultori.
Et felicito per aquesta actitud positiva! És genial i molt contagiosa!
Anem al què et preocupa. Has provat de parlar amb ells? De dir-los que estàs una mica cansada de "cuidar-los" quan ells es passen? També podries intentar marxar quan vegis que la nit ja va de cap a caiguda.
Crec que pel què expliques, ja t'ho passes bé i ja en saps de passar-t'ho bé! El problema és que a partir de certa hora et toca fer-te responsable dels actes irresponsables dels altres i això desgasta una mica si és freqüent! Tu també tens dret a passar-t'ho bé i no ets mala amiga per defensar els teus drets! Deixa de sentir-te culpable i quan vegis que ja no t'ho estàs passant bé, marxa!
Una abraçada
www.consultajove.cat