El meu millor amic està obssessionat amb una noia
Hola! Estic preocupada perquè el meu millor amic està obsessionat amb una noia... una de les meves millors amigues.Ha patit molt i jo l'he ajudat sempre perquè ella l'aprecia molt però com a amic. Va decidir declarar-s'hi i ella li va dir que no... La qüestió és que ell segueix igual, tot el dia em parla d'ella i quan sortim tots junts només està per ella. Jo li he dit que l'intenti oblidar, que li passarà... Però cada dia està pitjor. Tinc por que perjudiqui la nostra amistat i a ell perquè va tenir problemes amb l'anorèxia per voler que ella el veigués prim i no sé que fer, he parlat amb ell però no m'escolta.
P.D.: això és anònim oi? És que no vull que surti el meu nom de perfil... sino no ho publiqueu
InterPersonal

Hola bonica,
Gràcies per escriure'ns, sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal.
Quina sort que té de tenir una amiga com tu que es preocupa per ell! Oblidar una persona no sempre és fàcil i més si hi tenim contacte sovint. Tu no pots fer més per ell, ja estàs fent molt! Escoltar-lo i deixar que es desfogui és una bona manera perquè se senti una mica millor, però intenta també que tingueu altres temes de conversa i que tu també puguis parlar del què et passa. (així també ell podrà pensar en altres coses).
Si et ve de gust, proposa-li de fer activitats on no hi hagi aquesta amiga. Però recorda una cosa: no és responsabilitat teva que l'oblidi o no, fins que ell no ho decideixi, ningú pot ajudar-lo a oblidar-la, ho ha de decidir ell.
Una abraçada
www.consultajove.cat