son gelos el que tinc?
hola!!
fa un temps us vaig enviar una consulta que el noi k magradava em va demanaar per sortir i li viag dir que no per por que es el que vosaltres em vau dir que tenia. el cas es ara em fa molta rabia vere'l amb una altra noia, no son novios pero sè que li agrada i la noia amb k esta em va enviar un watssap dientli que a ella li agrada. em fa moltisima rabia veurel pero se que al fons de tot li constino agradant . que es el que tinc gelos?? i com puc fer perk no em molesti tant? mersi !!
InterPersonal

Hola anna121212! Sóc l'Eli Aulet. Psicòloga d'Interpersonal.
Estàs en fase de ràbia!! és natural que es desperti la rabia en aquesta situació, aquí els gelos hi poden estar implicats...
Per aquè no t'afecti tan, t'ajudarà observar què et pot ser útil d'aquesta experiència que al vida t'ha posat davant:
què creus que has d'aprendre i quin missatge agafar-ne. Per exemple:
què hauràs de fer en un futur davant d'una por?
com et relaciones amb la por?
la por et paralitza i impedeix que aconsegueixis els teus objectius?
què pots fer de cara el futur quan la por aparègui?
la por és una emoció natural i que ens pot ajudar a fer bé els coses que ens proposem perquè ens manté atents, però quan ens paralitza ja no ens ajuda.
Pensa doncs que a part de la por, tenim el coratge. Que tot i la por vagis fent passos per aconseguir els teus objectius i que així, alimentant el coratge aniràs apropan-te al qeu vols fins a aconseguir-ho.
Davant d'una por també pots explicar-la i demanar un cop de mà. Ser sincers i expressar els nsotres sentiments és molt positiu, ens allibera i és una manera de donar-nos permís a ajudar-nos!
No cal sempre haver de demostrar que som forts, això no és cert, tots som de carn i óssos i tenim dubtes i pors, el més important és, com et deia, què fem amb elles eprquè no ens paralitzin!!
I recorda: els més valents també tenen por!! tiren endavant tot i la por, buscant les eines i el cop de mà que necessiten.
una abraçada
Eli Aulet www.interpersonal.cat