universitat
Hola! sóc un estudiant de l'universitat Pompeu Fabra a Barcelona, que a causa d'un bon rendiment a les proves d'accés universitari(PAU) i el batxillerat , he tingut l'oportunitat d'anar a una universitat nord-americana d'alt nivell, Stanford University, amb una beca pels anys d'universitat i per a un màster, si escau.
m'agradaria consell amb el sentit que, per una part vull marxar, perquè és una experiència increïble, i probablement adquireixes una preparació i coneixement difícils d'igualar, però per altra part, has de deixarho tot de banda, i dedicar-te a estudiar, això implica parella, familia, i amics, entre altres, a molts km de distància.
Gràcies
InterPersonal

Hola jcs12! Sóc l'ELi AUlet. Psicòloga d'Interpersonal.
Primer de tot moltes felicitats!!!! Bona feina!
Jo et diría que és positiu que valoris els pros i contres de marxar, i entre ells valoris el com et veus capaç de portar-ho i de quina manera podràs afrontar la distància amb els d'aquí. Per exemple, fent sessions d'skype, els primers dies parlant una mica més, programant algunes visites ...etc...Hi ha molts recursos que et poden ajudar a no trobar-los a faltar tan i pots demanar un copd e mà a tothom . També hauràs de valorar recursos personal. Per exemple, utilitzar la teva capacitat per demanar ajuda quan t'enyoris ( a la família, amics..etc), implicar-te en activitats d'allà per conèixer gent...etc. Pots buscar els programes per a estudiants estrangers, normlament estan plens d'activitats i recursos per afavorir l'adaptació
També has de pensar que fins que realment no arribis allà, els dubtes i pors que ara se't plantegen no són reals, sinó fruit de la incertesa! No pots saber realment com serà, t'has de guiar més per la sensació de què tens ganes de fer!!! i llavors saber que si hi vas t'aniràn apareixent eines per a adaptar-te.
Pots valorar aquesta proposta com una oportunitat i fer el pas d'intentar-ho, sent totalment sincer en que si no surt bé pots tornar i que això no vol dir que hagis fracassat!!!
A vegades és complicat decidir des de fora de la decisió, sense saber el que realment és. Una bona opció és, com et dic, que valoris les ganes que tinguis d'intentar-ho i apartir d'aquí et rpeparis alguns recursos , com els que et dic, epr fer més fàcil la teva adaptació.
Per altra banda, si sents que és massa complicat distanciar-te de la gent, tens el dret de quedar-te i rebutjar aquesta oferta. Aparèixaran altres oportunitats!!!
sort!
Eli AUlet www.interpersonal.cat