Evitar
Hola, tinc 17 anys i port més d'un any amb la meva parella. Fa poc vaig dnar-me un peto amb una noia i em sentia molt culpable i li vaig explicar a la meva parella. Ell ho va entendre però jo segueixo amb els remordiments i sentint-me culpable. Moltes vegades em ve aquest pensament d'aquell dia però intento evitar sentir aquests sentiments.
Tinc ansietat i quan sorto de festa amago el que sento amb l'alcohol per evitar.
Que faig? m'agradaria que em poguessiu ajudar.
InterPersonal

Hola mangels96! Sóc l'Elisabet Aulet. Psicòloga d'Interpersonal. Et diría que ens hem d'aprendre a perdonar a nosaltres mateixos. Sembla que la teva parella t'ha perdonat, però que tu encara no ho has fet amb tu mateixa. És correcte que hagis après de l'error, decidint que no vols que es torni a repetir, però no cal estar-te flagelante tot el dia!! No serveix de res!! No és una solució útil!! Els errors serveixen per saber com no hem de fer les coses, però no perquè no les tornem a intentar de nou. Hem d'agafar energia per seguir endavant!! Per tant, perdona't a tu mateixa. Escriu-te una carta a la part de tu mateixa que és tan dura i castigadora i explica-li que ja has après d'aquella situació i que ja et pot deixar lliure. Després llegeix-la i dóna't un premi a tu mateixa en senyal de que ja has après com no vols actuar! Pel tema de l'ansietat, et diría que tampoc és una solució amagar l'ansietat amb l'alcohol, l'únic que fas és fer més gran la teva por, perquè estàs evitant!! Posa't a fer petits passos que et costin , del que et costi menys al que més. Així progressivament aniràs veient com tens més control del que et penses davant la teva por!Endavant! Eli Aulet www.interpersonal.cat / fcbk:Elisabet Aulet Psicòloga