Depressió?
Fa un temps llarg que hem sento deprimida, cansada, sense ganes de res.Sé que és normal en l'adolescència tenir temporades de depressió, però esque ja es des de fa uns mesos a prop de l'any. Farà un o dos dies vaig fer uns tests d'internet perquè tenia curiositat per saber que hem passava i en tots hem va sortir que patia depressió de moderada a greu. Se que són d'internet i no són gaire fiables, però esque vaig fer uns 5 o 6 i tots hem va sortir el mateix.
M'ho haig de creure? Sinó, què em passa?
InterPersonal

Hola someone,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
Entenc com et sents i sobretot la necessitat per entendre què ens passa. Però hem d'anar molt en compte amb internet si no coneixem la font. Segurament aquests testos no han passat cap tipus de validació i per tant no són gens fiables. De totes maneres, és normal que t'hi sentis identificada, perquè solen tenir afirmacions que a tots ens passen pel cap quan estem una mica tristos.
Jo et diria que si realment et preocupa sentir-te així i vols posar-hi solució, vagis a un especialista que t'orientarà millor sobre el que et passa. Parla amb els teus pares i comenta que t'agradaria anar a un psicòleg per ajudar-te a estar una mica millor.
També et recomano algunes coses que pots fer tu pel teu compte per estar una mica millor cada dia:
- Surt a caminar, a passejar cada dia una estona (la tornada del cole, o amb alguna amiga...)
- Busca cada dia una cosa que t'hagi fet sentir bé
- Intenta estar amb els teus amics. Encara que al principi no et vingui de gust, obliga't i fes un esforç. Veuràs que no te'n penediràs.
- Proposa't petits reptes diaris (i intenta complir-los)
- Ordena la teva habitació. És important que el nostre espai estigui "net", ja que el cervell ho associa a la tranquil·litat.
- Ajuda a algú.
Com veus són petites accions que no costen gaire i en canvi, ens provoquen un sentiment de benestar. Així que encomana't d'això!
Una abraçada!
www.consultajove.cat