~Estic "OUT"~
Hola! Tinc un petit problema i és que aquest anys és el primer any de la meva vida que no faig res a les tardes, és a dir, que no tinc extraescolars... i bé, estic molt desorientada perquè se suposa que he de tenir temps per tot i de sobres, però com que no tinc res més a fer perdo el temps d'una forma molt exagerada... la part bona és que no tinc gens d'estrés perquè si no ho faig a temps els deures no tinc escusa però viure tant relaxada em provoca un estrés mental i alhora un buit i una plenor al cerbell que em colapsa, em cansa i em fa estar molt desmotivada...
M'he fixa't que una diferència amb els altres anys és que quan em desplaçava dormia al cotxe i llavors després estava més desperta però ara com no estic prou cansada per descansar ràpidament i després posar-me a la feina, és com que visc amb una calma... i estic fent segon de batxilerat que no és normal tant de relax!
I el més fort és que ja ni m'assec a l'ordinador, no entro en els jocs que sempre entrava abans i és que el temps em passa molt més ràpid i no per faltes de coses a fer perquè podria fer TR, fer esquemes, estudar, els deures, coses per mi mateixa, sortir a córrer... PERÒ COM EM TREC LA MANDRA DE SOBRE?!
Aconselleu-me si us plau estic "out" i el temps no m'espera...
InterPersonal

Bona tarda Camps de cotó,
Sóc Carlota Portabella, psicòloga d'Interpersonal. Primer de tot, moltes gràcies per escriure'ns!
És cert això que comentes, sovint, quan fem moltes activitats i tenim poc temps aquest l'aprofitem molt més, ja que sabem que únicament tenim aquell espai per fer la feina que tenim pendent. Quan tenim massa temps lliure, com dius tu, tendim a relaxar-nos, a dispersar-nos, i sovint, a no aprofitar tant el temps.
La meva recomanació és que intentis marcar-te un horari. Agafa una fulla i organitzat les tardes de dilluns a divendres. En l'organització que facis busca una mica de temps per tot, per fer una mica d'esport, per estudiar, per fer els deures, per entrar a l'ordenador (si et ve de gust), per descansar, per fer coses que t'agradin... D'aquesta manera, i si segueixes l'horari, possiblement aprofitis més el temps (tampoc fa falta ser 100% estricte, si algun dia no segueixes al peu de la lletra l'horari no passa res, però et pot servir de guia i de suport per treure't la mandra de sobre i aprofitar més les tardes)
Molts ànims!!
www.consultajove.cat