No se que he de fer
Hola, la veritat és que no sé si tu em podras respondra a la meva pregunta... però bé t'explico: A juny del 2014 vaig sortir amb un noi i poc temps després vam tallar. Aquest noi no ha parat d'intentar contactar amb mi per tots llocs, llocs on jo l'he bloquejat. Li he dit molts cops que pares, que no vull saber d'ell... M'ha arribat a trucar a les 3 del matí. Ara feia un temps que no em deia res, però s'ha creat un perfil fals de facebook i ha agregat a amigues meves i tot...
La meva pregunta és si això és podria considerar assetjament o quan es considera que alguna cosa és assetjament i que puc fer en aquest cas? Els meus pares estan al corrent de tot, però com que he eliminat els missatges no saben si podem fer alguna cosa.
Gracies.
InterPersonal

Hola Mimi, sóc l'Assumpta, psicòloga d'Interpersonal.
A nivell legal jo no puc afirmar-te si això que t'està fent aquest noi és o no assetjament. Pot constituir un delicte penal, però això només ho pot determinar un jutge en un judici amb una denúncia prèvia, aportant proves, etc. Està clar, però, que l'actitud d'aquest noi s' assembla molt al què s'anomena "ciberassetjament", ja que fa ús de mitjans de comunicació electrònics tals com a correu electrònic, xarxes socials, blogs, missatgeria instantània, missatges de text, telèfons mòbils, etc. per assetjar a un individu o grup (en aquest cas tu), mitjançant atacs personals o altres mitjans.El ciberassetjament provoca angoixa emocional i preocupació, tal i com tu expliques. I pot ser tant simple com com continuar enviant emails a algú que ha dit que no vol continuar en contacte amb el remitent. El ciberassetjament pot també incloure amenaces, connotacions sexuals o etiquetes pejoratives com per exemple discurs de l'odi.
Lo millor que pots fer és no fer-li gens de cas, ja que ell el què busca és provocar la teva reacció, sigui com sigui (a través d'amistats, etc.), i estar en contacte amb tu. Comenta-ho a les teves amigues. També podeu anar axplicar la situació als MMEE. Encara que inicialment no vulguis denunciar els fets, ells et poden oferir informació i orientació sobre el tema.
Si veus que no deixa de molestar-te i que la cosa va a més, no esborris cap missatge i aneu a posar denúncia als MMEE.
Gràcies per la teva confiança. Un petó!
www.facebook.com/assumpta.munsaltarribapsicologa
www.consultajove.cat