Realment no se si sóc feliç (Urgent)
Hola...
Avui volia parlar-vos sobre dos temes que em preocupen bastant. El primer, es que m'he enfadat amb les meves millors amigues, el tema es que les meves amigues parlaven malament de una amiga meva, i llavors jo li vaig dir a la meva amiga, perque em sentava malament..I elles es van enterar, i ara no em parlen, perque em diuen que vaig ser jo qui la vaig insultar i que era una falsa, que acabaria sola, i que soc una interessada..Realment em va afectar molt, ja que eren com unes germanes, però bueno, ja no tornare mes amb elles.
I l'altre tema es de ma mare. Mireu, faig 2n D'eso i a mi a primaria les notes m'anaven molt be, pero quan vaig arribar l'any passat al institut, vaig començar a baixar, i per setembre m'en va quedar una, pero bé, al final la vaig recuperar, el que passa es que la meva mare m'ha perdut la confiança que abans tenia amb mi. I ara a cada problema i conflicte que tinc, em diu coses en plan de "Ja ho veuras, ara ja hi tornarem a ser amb les notes.." perque jo soc una persona que els problemes m'afecten molt i llavors a vegades m'afecta a les notes. El cas es que esta molt pendent de mi. Sempre que li demano per sortir els divendres amb les amigues em diu, tot depen de les notes..I em fa rabia perque estudio pero no entenc quan arribo al examen em bloquejo..I ella em diu que no dono tot el que podria donar, pero esque jo crec que no puc..Sempre ens estem barallant, i no se ni com explicar-li les coses, perquè cada cosa que li dic em treu les notes per el mig..L'any passat vaig anar a un psicòleg perquè hi va haver una època que em vaig desanimar moltissim perquè no aconseguia treure'm les assignatures, però al final les aprovava perque feia els deures, pero us dic que si no faig els deures em cauen unes 4 assignatures..Necessito pujar! I tambe necessito animar-me amb el tema de les amigues, ja que els problemes m'afecten massa rapid i no puc estar sempre aixi!
Gràcies!
InterPersonal

Hola Bonica,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. A veure, anem a pams.
Crec que el tema de les teves amigues, tot i que diu que t'ha afectat, el portes bastant bé. Has actuat com tu creies que havies d'actuar i això està molt bé! Hem de ser coherents amb nosaltres mateixos i tu ho has sigut.
Pel què fa als estudis, és possible que hi hagi hagut una devallada en les teves notes, però tu mateixa dius quin és el secret: fer els deures. Procura portar les assignatures al dia i aprofitar bé les classes (pensa que si segueixes la classe, quan sigui hora de fer els deures o d'estudiar, t'enrecordaràs del què ha dit el professor i et serà més fàcil!). Però sobretot, para de dir-te que no pots. SÍ QUE POTS! i això t'ho has de creure! Potser et costarà una miqueta més i t'hauràs d'esforçar, però ja veuràs com tindrà resultats! Estàs a principi de curs, procura no despenjar-te i ja veuràs com aniràs bé!
Finalment, és natural que la teva mare estigui preocupada per les teves notes. Ella ha vist aquest canvi en tu i ara vol seguir-te molt de prop perquè no et torni a passar. Si això encara et posa més nerviosa, l'hi hauràs de dir. Parla amb ella i explica-li com et sents. Si veus que necessites ajuda, busqueu-la entre totes dues perquè segur que la solució serà millor!
Va, molts ànims!
www.consultajove.cat