rallada
Hola, us faig la consulta, perquè realment, crec que no havia estat mai tan malament.
Bé a casa meva estem passant per uns moments molt difícils, els meus pares no treballen, se'ls hi ha cabat el paro, i estan molt preocupats. Amb mi ho intenten dissimular, però jo sé que mai haviem estat tan malament, estic super rallada i per la nit em poso a plorar, nosé si demà podré seguir al cole on vaig, podrem seguir fent la vida que em fet sempre.
Des d'aquí demano que m'ajudis amb algun consell que pugui fer que no hi pensi tant, o posar de part meva per estalviar, qualsevol cosa.
Gràcies :)
InterPersonal

Hola piruleta22! Sóc l'Elisabet Aulet. Psicòloga d'Interpersonal. Em sap molt greu la situació que viviu a casa. És una situació complicada. Et felicito per la teva gran intenció d'ajudar a casa i de poder veure com estan els teus pares tot i que ells intentin amagar-ho. Per ells deu ser molt dur! La idea d'ajudar-los a estalviar és molt bona. Això passa per intentar comprar lo més útil, ajudar a reciclar algunes coses que pogueu reutilitzar, etc. Gestos que segurament ja has començat a fer. Per no pensar-hi tan et díria que intentis seguir vivint les altres àrees de la teva vida plenament: quedar amb amigues, fer coses que et diverteixin; a vegades fins i tot ballar i cantar et pot anar molt bé; etc. Intenta estar distreta! Ara que s'acosten aquestes festes, el que pots fer és crear regals tu mateixa. Aquests regals són els que més valora la gent! Fer un album de fotos, preparar una caixeta bonica per guardar coses, etc. Ells t'agrairan molt l'estona que els hi hauràs dedicat. Alhora també et recomano que pugueu començar a parlar a casa d'aquest tema. Al principi serà dur dir als pares que estàs preocupada perquè no els veus bé, però viure en família i units aquesta situació serà més fàcil per tots! Molts ànims!! Eli Aulet www.interpersonal.cat/fcbk.ELisabet Aulet Psicòloga