Geloos
Hola, sóc la noia que té 13 i li agrada un de 16 i viceversa...
Doncs resulta que clar, jo aquest noi el conec desde fa 5 mesos i pico, pero abans de liar-nos erem com germans. Clar ara la relació que tenim d'amics és molt diferent, pero de totes formes ell m'ho explica tot i jo a ell també. Tot, tot, fins i tot em va dir que s'ha pillat per una sabent que ell em mola, ho vaig haver d'acceptar perque no som res. Pero nose perque, dir-me que s'ha liat amb una no m'ho ha dit, nose si per por, pero no fer-me mal o nose... Pero prefereixo que m'ho hagues dit ell, que no pas per una amiga meva saps?
Clar despres d'això, el proxim dissabte que se suposa que hem quedat no pretenc que despres de que ELL i JO haguessim fet una promesa, que ha incumplit em torni a liar amb ell... Pero fer-li la cobra no es la millor solució, perque es quedara en plan:
-Li molo pero quan quedem em fa la cobra..?? Doncs no li molaré tant..
I tampoc vull això. Que creus que haig de fer respecte a lo de quedar? I sobre que no m'hagues dit això de que s'ha liat amb una altra pava? I es que a sobre ell, m'ha arribat a dir que s'ha pillat d'una sabent que em mola...
Claudia
InterPersonal

Hola Claudia,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
La veritat és que portar una relació d'aquest tipus no és gens fàcil i és normal que tu hi pateixis. Sembla que s'han parlat massa bé dels límits de la relació. Què vull dir amb això?
- Si sou amics (i només amics) implica que us teniu molta confiança, però que, tot i que un dels dos senti alguna cosa per l'altra, de moment preval la relació d'amistat.
- Si sou amics amb drets (Que sembla que és això) vol dir que tot i no tenir una relació de parella us emboliqueu de tant en tant. Aquí heu de ser vosaltres els que decidiu si us podeu embolicar amb altra gent o no, o si us ho heu d'explicar.
- Si sou una parella implica que tots dos esteu compromesos amb la relació.
Crec que primer hauríeu de definir això. Després ja parlareu de quines coses podeu compartir o no.
A vegades es diuen mentides per no fer patir l'altra persona, però no sempre ajuda i pot arribar a ser fins i tot perjudicial.
Em demanes què fer el pròxim dia que quedeu, no? Doncs jo et diria que si no et sents còmode, li expliquessis el que saps, a veure què et diu ell, si et dóna una resposta que et satisfaci o no.
Tu pots decidir en tot moment el que et ve de gust i el que no. Això ho has de tenir clar. Per tant, si no vols embolicar-te amb ell, no ho facis.
Una abraçada
www.consultajove.cat