..
Ja no puc més... m'aixeco cada dia plorant, a l'institut estic practicament sola, només veig les meves amigues al pati però una d'elles s'ha allunyat i ja no va tant amb nosaltres... i per si fos poc a classe no tinc moltes companyes amb les que anar perquè em costa molt relacionar-me, tinc por a que em rebutgin perquè ja m'han fet bullying i avegades es fiquen amb mi pel carrer, bueno... i al acostar-me a la gent m'encallo i no sé com i de que parlar i amés les meves amigues de fora del institut estàn enfadades per un mal entès i sembla com si tot anés en contra meu. La meva mare em vol portar a un psicòleg però això va per llarg... algun consell siusplau?
Ho estic passant malament, no vull anar mai més al institut.
InterPersonal

Hola bonica!
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
Entenc com et sents, no és agradable sentir-se així. De totes maneres et diré que intentis fer un exercici d'endreça. És a dir, que col·loquis cada cosa al seu lloc i ho analitzis per separat.
- No hi ha cap dia que no t'aixequis trista? No hi ha cap dia que somriguis? Segur?
- No hi ha cap persona a la classe amb la que et relacionis? No parles amb ningú de la classe?
- Necessites ser amiga de tota la classe per estar a gust? Com ho podries fer?
- A l'hora del pati no et sents a gust? Amb les teves amigues no estàs bé?
- No es pot solucionar el malentès amb les amigues de fora de l'Institut? No pots intentar parlar amb elles?
Amb la situació que expliques pots fer-hi moltes coses, només depèn de tu! Agafa energia d'on puguis i marca't algun objectiu diari. Per exemple: avui parlaré amb tal persona, avui somriuré de bon matí i diré bon dia, ...
Es tracta de fer petits canvis que et facin estar bé i veuràs com mica en mica tot anirà millorant!
Una abraçada
www.consultajove.cat