Mentalitat de nois que no conec!! AJUDA SISPLAU!!
Doncs, fa relativament poc, que em parlo amb un noi de classe (li direm noi A) que m'agrada molt des de ja fa uns anys. Ara, al assentar-nos un davant de l'altre, parlem tot el dia. Ell m'explica les seves coses, jo les meves, riem, sovint em demana ajuda amb assignatures que jo domino més que ell... Però últimament es porta d'una manera estranya amb mi, fa coses que no havia fet mai. Per exemple, l'altre dia, quan va entrar a classe, em va venir a saludar i em va acariciar el braç. Últimament, es gira a mitja classe i em comença a parlar, quan estic amb algunes amigues sempre ve amb nosaltres i quan em parla em mira tant fixament que al final sempre li he d'apartar la mirada perquè m'incomoda.
Existeix, però, un altre noi (al que li direm noi B). A l'estiu, resulta que vaig haver de fer unes pràctiques per un tema de l'insti. El cas es que em va tocar fer-les amb un noi que coneixia de vista perquè va amb una colla d'amics que conec bastant. Vam estar un mes treballant junts. Al principi em va costar bastant obrir-me, perquè jo a primeres, sol a primeres, sóc una mica tímida. I això, sumat a que durant aquell més vaig estar passant per uns moments difícils per temes familiars, no vaig ser amb ell com sóc realment, vull dir que té una imatge de mi que no és completament certa. Tot i així, ens portàvem molt be. Tenim moltes coses en comú, parlàvem molt de les nostres coses, però jo mai li vaig explicar res de la situació en la que em trobava, perquè no m'agrada gens explicar les meves penes als altres, no m'agrada anar de víctima i menys amb una persona que acabava de conèixer aquell mateix mes. El cas es que aquesta amistat va arribar fins al punt que em feia oblidar totes les merdes, i m'aixecava cada mati contenta, perquè sabia que el veuria.
El noi (A) fa uns dos anys que m'agrada. Aquest estiu, però, vaig decidir que l'oblidaria perquè ell passava completament de mi, i va ser llavors quan vaig conèixer el noi (B), el de les pràctiques. Aquest últim, em va ajudar moltíssim a oblidar el noi (A), i des de llavors, he estat pilladíssima d'ell (noi B). Però quan va començar l'insti, em vaig tornar a pillar del noi que volia oblidar (A). I ara m'agraden els dos. Encara no sé si això és possible...
El problema però, no és aquest. El problema es que quan me'ls trobo pel carrer, no em saluden. Ni un, ni l'altre. El noi (A), encara em saluda amb el cap, però l'altre (B) ni això! Mira que me'l trobo sempre de festa, i tots els seus amics em venen a saludar (perquè els conec bastant) però ell no ve mai. Quan em ve a saludar (que han sigut dos cops des de que vam deixar les pràctiques) es perquè anava bastant "piripi". Però això si, la vista de sobre no me la treu en cap moment!
I ara que coneixeu una mica més la meva "no-fàcil" situació, m'agradaria preguntar-vos:
- Es possible que t'agradin dos nois a la vegada?
- Per què creieu que no em saluden quan em veuen pel carrer?
- Que hauria de fer per sortir d'aquestes incomodíssimes situacions?
InterPersonal

Hola CP5,
Gràcies per escriure'ns. Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal.
Intentaré respondre't a les teves preguntes.
- És possible que sentis atracció cap a més d'una persona. Segurament sents coses diferents amb tots dos. Tinc la sensació, però, que no estàs decidint tu qui t'agrada, sinó que depèn una mica de si un dels dos et correspon.
- No et puc respondre a perquè no et saluden pel carrer, pot ser per vergonya, per orgull, perquè tu tampoc no els saludes... o per qualsevol altre motiu que desconeixem. Això no t'ho puc resoldre.
- Per sortir d'aquesta situació d'ambivalència, jo et diria que intentessis pensar realment què busques en una persona. És a dir, què t'agrada de cadascú dels dos. Possiblement així et faràs una petita idea d'allò que estàs buscant.
Finalment, intenta trencar la dinàmica, és a dir, si el noi A realment t'agrada, aposta per ell, continua coneixent-lo i intimant més, a veure on us porta això i si a tu t'agrada o no. Per contra, si el que vols és tenir alguna oportunitat amb el noi B, hauràs de començar a saludar-lo tu si ell no ho fa. Busca alguna oportunitat per parlar-hi i llavors ja veuràs quina és la reacció. O l'última opció és que no et decideixis per cap dels dos perquè hi ha coses d'ells que no t'agraden. Aquesta també és una opció vàlida que és important que et plantegis.
Una abraçada
www.consultajove.cat