El meu millor amic fuma... :(
Hola!
Doncs mira, tinc un problema molt gros. Avui he descobert que el meu millor amic fuma.
La veritat, es que des de que hem entrat a l'institut està més distant, no m'explica les seves coses, etc. En canvi a primària estàvem molt units i m'ho explicava tot. Però bueno, anem directes al problema: avui estàvem a classe i m'ha ensenyat que tenia un cigarro a l'estoig. Jo pensava que només el portava per fer broma. Però al sortir, he vist que estava fumant amb uns nens de 2n i 3r. Des d'aquell moment, no paro de pensar-hi.
Però el que més em preocupa és que no m'hagi explicat res. Ell no és així. Sempre m'ho explicava tot però ha canviat i no cap a bo.
D'altre banda, no se si parlar-li del tema o no. Jo vull dir-li el que sento i vull que ho deixi. Però sé que no em farà cas i inclús s'enfadarà. M'encantaria dir-li que només el vull ajudar i que ja se perquè fuma (i no és la típica raó de que es vol fer el xulo). Per mi és súper important però no vull que s'enfadi i ens distanciem encara més. I crec que ell ja sap que no és gens bo fumar però necessita desfogar-se o ser "millor" perquè ho ha passat molt malament durant la seva infància i s'ho ha guardat tot per ell i suposo que necessita fer explotar-ho tot.
Espero que es solucioni d'aquí poc perquè pot acabar molt malament si els seus pares o la seva germana petita s'assabenten.
InterPersonal

Hola!
entenc pel que estàs passant, i sé que no estàs en una situació fàcil. Mira, al llarg del nostre desenvolupament creixem i madurem a ritmes diferents, cadascú té un ritme propi, personal, però això s'aguditza a l'adolescència i a vegades fa que algunes amistats se'n vegin perjudicades. Intenta no esverar-te i abans de jutjar al teu amic escolta'l. Ell sap que no aplaudiràs el seu comportament i precisament per això et defuig, segurament sap que està malament el que fa, però no n'hi ha prou amb això per frenar-se i té por que tu l'esbronquis i l'alliçonis. No ho facis, diga-li que tot i que no comparteixes el que està fent per tu és més important la vostra amistat i que sempre podrà comptar amb tu pel que sigui. Els vostres camins no tenen perquè ser iguals, a mesura que aneu creixent cadascú de vosaltres prendrà les seves decisions i no sempre seran les mateixes, ni tenen perquè ser les millors, a vegades s'apren més dels errors que de les victòries, deixa'l que sigui ell mateix qui s'adoni que el que fa no està bé, però no tinguis presa, necessitarà el seu temps per adonar-se'n, mentrestant limitat a escoltar-lo sense jutjar-lo però diguent el que penses sense recriminar-li a ell.
Així podràs mantenir la seva amistat.
Molta sort!!
Marina Marull
www.interpersonal.cat
Patopuchi
D'acord! Moltissímes gràcies per tot! Ho tindré en compte!!