COM EL PUC AJUDAR?? PD: AMIC DEPRIMIT
Tinc un amic que sempre està deprimit. No fins al punt de poder-se fer mal a ell mateix pero quan parlo amb ell em diu que tots els dies són dolents, que tot li va fatal... Gairebé sempre havia estat per alguna noia però ara diu que no té res a veure no sé que fer per ajudar-lo ja que diu que no ho vol explicar i s'ha arribat a posar a plorar a classe. que puc fer per ajudar-lo?
InterPersonal

Hola,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per esriure'ns.
El teu amic té molta sort que et preocupis per ell! Ja estàs fent el que cal, estar al seu costat. No el pressionis perquè t'expliqui què li passa, quan pugui ho farà. Però estigues amb ell, deixa que pugui parlar amb tu i també ofereix-li algunes estones per passar-ho bé!
Quan et digui que tots els dies són dolents, intenta buscar conjuntament alguna estona on ell s'ho hagi passat bé o com a mínim no hagi estat trist, veuràs que és més fàcil del què sembla i això l'ajudarà!
Però recorda una cosa: l'últim responsable és ell. No és responsabiltat teva la seva felicitat, el pots ajudar, però ell també ha d'acceptar l'ajuda.
Una abraçada!
www.consultajove.cat