SOBREPES
Hola!
Tinc un problema greu, i es que tinc sobrepes. Tinc 16 anys, medeixo 1,63 i peso 74kg. No me n'he adonat de com ha passat. El que sí sé es que des de fa un temps menjo molt. No es que mengi bolleria industrial o menjar ràpid. La meva mare tot el que prepara es menjar sa i mediterrani del bo. Però menjo molt de pa, moltíssim. A més, ha arribat el moment en el que ja no em moc gaire, com a molt faig 20 minuts de caminada cap a l'insti i 20 més de tornada. Ha arribat el moment en que he començat a fer dietes i no m'han funcionat, i m'he deprimit. Tinc una mala autoestima i molt poca motivació des de sempre, però des de que m'he calculat l'índex de Massa Corporal, m'he espantat i deprimit. Necessito ajuda, de veritat. Ja no em sento com abans, crec que començo a acostumar-m'hi, i no vull. També tinc problemes d'esquena per culpa del pes i la meva postura va empitjorant. En general, necessito ajuda i consells específics i detallats, sisplau, estic desesperada!
Sara Bujalance

Hola Bridget,
Després de llegir el teu missatge he vist que en aquest moments ho estàs passant molt malament i que estàs patint. Malauradament, pel què expliques, podria ser que estiguéssis patint un trastorn de la conducta alimentària. Què pots fer? El més urgent és que parlis amb els teus pares i els hi expliquis com et sents. Quan sentin que ho estàs passant malament i que no t'agraden, voldran ajudar-te. Cal que et deixis ajudar. Hi ha especialistes en trastorns de la conducta alimentaria que et poden ajudar a deixar de passar-ho malament. Contacteu amb l'Associació contra l'anorèxia i la bulímia (www.acab.org/ consulta@acab.org) i us podran orientar en quins experts et poden ajudar i entendran el què et passa. Ànims bonica