Trobar el tEu lloc.
Hola! Vull fer aquesta consulta perquè he vist una consulta que posava: "Consulta amb una amiga", que potser pensareu: que "pava" aquesta..., però m'he posat a plorar, perquè jo he estat aquella noia, la quina anava amb un grup de noies sense dir res i s'enganxava com un xiclet.
L'únic que en el meu cas, una de les noies era la meva millor amiga, però elles tampoc m'hi volien com en aquest cas.
Si faig aquesta consulta és perquè estic molt perduda i precisament avui a classe (grau superior), a habilitats socials doncs la mestra parlava que nosaltres anem amb qui ens sentim còmodes, etc. etc. Jo mai he tingut una colla, saps? I durant la eso em va passar això que li passa aquesta nena, no m'explico, però... que no ser si mai trobaré algú amb qui m'hi senti a gust i que a ells també... bueno no ser... m'entens?
InterPersonal

Hola,
Moltíssimes gràcies per la consulta. Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal.
Les relacions humanes no són fàcils i tots tenim necessitats de sentir-nos part d'un grup. A vegades, però, aquest grup no té perquè ser molt nombrós, a vegades, els amics individuals són molt més potents que tota una colla.
Tinc la sensació, pel què m'expliques, que sovint has estat més pendent d'encaixar que no de ser tu mateixa, i això pot fer que la gent no acabi de copsar la teva personalitat o la teva essència (perquè tu no la mostres, sinó que mostres allò que creus que podria agradar, però no ho saps!).
Entenc que et sentis així, però jo et demanaria que fessis un esforç i pensis en persones amb qui realment t'hi has sentit a gust, encara que siguin de la família! És possible que siguin persones que t'han donat la confiança suficient per ser tu mateixa i això ha fet que es consolidés aquesta amistat.
Recorda també que hi ha moltes amistats que són "temporals", és a dir, que formen part únicament d'una etapa de la teva vida, i això ho hem de tenir en compte per poder deixar-los passar.
Molts ànims
www.consultajove.cat