Problemes de distància
Hola Elena!
Fa 3 mesos que surto amb un noi, la veritat és que ens estimem moltissim i tenim una relació força bonica. El problema és que vivim a dues hores de distància i no ens veiem gaire (2 o 3 cops al mes). A més, ell ara ha començat una carrera bastant difícil, i cada cop està més estressat i té menys temps. Diu que li fa por no poder amb tot (els estudis i la relació). L'any vinent viurem a la mateixa ciutat però mentrestant... jo no el vull agobiar, però el trobo molt a faltar. Què ens recomanes per no perdre la relació però que cadascú tingui el seu temps per centrar-se en els estudis? Moltes gràcies, un petó!
InterPersonal

Bona tarda Lidia,
Sóc Carlota Portabella, psicòloga d'Interpersonal. Primer de tot, moltíssimes gràcies per escriure'ns.
Entenc com et sents, no són fàcils les relacions a distància. L'any vinent ja viureu a la mateixa ciutat! Això és una gran noticia!!
El millor que podeu fer és parlar sobre la situació molt sincerament, que cada un expliqui el que necessita, el que el preocupa, en quins moments se sent agobiat, etc. El que heu de fer és intentar trobar un punt intermedi, entre l'agobio i el trobar-vos a faltar. No serà fàcil, però heu de tenir present que és una època, i que segurament, val la pena fer un esforç i tenir paciència perquè en res, tot serà molt més fàcil.
Sobretot, en aquests casos, heu d'intentar respectar i entendre sempre la posició de l'altre. Si en algun moment veieu que aquesta situació us fa massa mal, doncs potser haureu de prendre alguna decisió. Però de moment, el meu consell és que parleu i que entre els dos, busqueu la millor manera de portar la relació, la manera en el que els dos us sentiu còmodes.
Molta sort i molts ànims.
www.consultajove.cat