Com tornar a ser amics? IMPORTANT
Hola, em dic Júlia.
Tinc un problema i és que (el que era) el meu millor amic ja no em parla. Sí sí, el que tohom deia que acabaria sortint amb mi, que estàvem massa units, doncs mireu-nos ara. No sé ni què va passar, crec que es va enfadar perquè sudava d'ell, i em fa mal que sent ell s'hagi enfadat per una tonteria i mentida com aquesta.
Des d'estiu que no parlem, i a més, va a la meva classe i és difícil veure'l i no poder-lo ni saludar, ni fer-li una cachoabraçada, ni deixar que em faci massatgets a classe... És molt fàcil dir que parli amb ell, que tot s'arreglarà; tothom ho diu, i no és així. Mai trobo el moment: a classe no em posaré a parlar-li i al pati ni que li vagis a regalar la play station deixarà de jugar a futbol. I no ens veiem més. Penso que algun professor il·luminat ens posarà a fer algun treball junts i això obligarà a parlar-nos, però els grups cooperatius estan fets i desgraciadament MAI canviaran. A més tinc la desgràcia de ser SÚPERGELOSA, i va moltíssim amb la meva millor amiga.
És raríssim que havent sigut millors amics durant un any que ens coneixem ara ja no parlem. Però ésque ni discutim! I ho preferiria. Suposo que els dos tenim por a fer el primer pas per reconciliar-nos, que ell no em parla perquè jo no li parlo i viceversa, però a ell no és que li vegi gaires ganes; i mira'm a mi, aquí fent un consultori.
Però és aquest el problema, que sempre m'he arrastrat jo i de veritat que aquest cop no m'importaria, però és que falta el moment i no li penso dir per WhatsApp. També tinc por a que les coses empitjorin, a que passi de sudar de mi a odiar-me, que m'engegui a la merda quan vulgui parlar amb ell. I és possible, perquè és un noi capritxós i que li agrada fer-se el difícil. Tampoc hi ha aquelles mirades ni aquelles apropades a mi que demostri que podríem tornar a ser amics. La veritat no sé què pensar. Potser sí que li he fet algo i no ho sé...
Què faig?:S
Perdó pel textazo, no em volia enrollar massa però és inevitable.
Mersi.
InterPersonal

Hola Maduixeeeta,
Gràcies per escriure'ns. Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal.
Entenc com et sents, tenir la sensació que estàs perdent a un amic és dolorós. Amb tot el que m'expliques, intueixo que no ha passat res en concret que us hagi fet discutir, simplement que per orgull cap dels dos ha fet un pas per apropar-vos.
No em deixes gaires solucions, tu te les boicoteges totes. No vols parlar amb ell a classe, ni a l'hora del pati ni a través del whatsapp. A més, tampoc teniu més moments on coincidiu, oi?
Doncs si vols recuperar-lo, potser hauràs de flexibilitzar-te en alguna d'aquestes coses. Pots fer-li algun comentari a l'hora de classe, per suavitzar una mica l'ambient i llavors per whatsapp dir-li que t'agradaria parlar amb ell...
Crec que si realment t'importa conservar aquesta amistat, és bo que algun dels dos mogui fitxa i a veure com reacciona l'altra persona, sinó entrareu en una lluita de poder que ja s'està portant massa lluny, no creus?
Ets tu qui ha de decidir si val la pena deixar de banda l'orgull per intentar recuperar aquesta amistat. Està a les teves mans fer el pas i llavors ell també decidirà.
Una abraçada
www.consultajove.cat