Por a la mort (1)
Aquest dies no se ven bé per que, li he agafat por a la mort. Tinc por de que quan siga mes gran, o no tan gran, es morin les persones que més estimo (els meus pares), perque la idea de no veure'ls mai més, o de tornar a estar amb ells, es una emocio super forta. Jo soc catòlica, a diferencia de casi tots els meus companys companyes amics i amigues que son ateus. Jo no se ven bé si hi ha vida despres de la mort, o si simplement morim, tu que creus?
Moltisimes gracies, enserio
InterPersonal

Hola Elia,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
Quan comencem a entrar al món adult, és normal que ens comenci a venir por a la mort, perquè ens qüestionem coses que no haviem fet mai abans. La mort forma part de la vida i ho hem de tenir clar. Som una societat que no sabem gestionar la mort ni el dol, per això intentem no parlar-ne gaire. Però existeix i tots hi passarem, així que val més que estiguem una mica preparats.
Les creences sobre l'existència de vida més enllà de la mort són molt personals, però en totes hi ha un punt de connexió: serveixen per entendre. Si entenem una cosa, ens quedem més descansats, oi? Doncs es tracta d'això. Ningú sap què passa després de la mort i tots ens fem la nostra pròpia idea que ens permet viure-ho d'una manera més "passable". Benvinguda al món dels adults on apareixen preguntes que no tenen una resposta clara ;)
Espero haver-te ajudat una mica,
Una abraçada
www.consultajove.cat