consulta amb una amiga
Hola som 4 nenes que tenim un problema, però aquesta consulta nomes l'escribim dues.
A l'hora del plati hi ha una nena que sempre be amb nosaltres sense se la nostra amiga, ja desde l'any passat. Estem totes una mica farta della perque s'enganxa com un xiclet, però a part d'això no diu res, pero moleste bastant, perque sen assabenta de tots el secrtets. Dues nenes li volen dir que deixi de venir i nosaltres les que escrivim aquest consultori, pensem que no cal dirli, perque si ens o fecin a nosaltres no ens agradaria, i ella a mes a mes no te amigues. que fem? si li diem sera bulling? i si li hem de dir, com?
gracies per la seva resposta.
InterPersonal

Hola! Sóc l'Eli Aulet. Psicòloga d'Interpersonal. Doncs és important que tingueu en compte com se sentirà ella... el que és bullying del que no sempre és una línia molt fina que es pot traspassar fàcilment segons com es diu el missatge i com li arriba a l'altra persona.
Evidentment està clar que a vosaltres no us agradaria que us ho diguéssin. A ella tampoc. A mi tampoc. A ningú! El que podeu analitzar és si aquesta nena realment farà alguna cosa negativa sabent els vostres secretets... si no té mala intenció...
Podeu ser sinceres cadascú de vosaltres en el que no us agrada d'ella i perquè. I, si realment són motius suficients per fer a una persona fora d'un grup. I fins i tot, fins a quin punt teniu el dret de rebutjar a una persona fora del vostre grup per aquests motius.
Tothom té defectes o coses a millorar, aprendre a estimar i acceptar les diferències ens enriqueix.
Si això s'us escapa de les mans podeu intentar parlar amb algun professor que entengui del tema de les relacions i sigui proper a vosaltres. Podeu ferir a aquesta nena d'una manera molt important si no analitzeu aquesta situació amb cura i respecte.
Us heu parat a pensar en les seves qualitats i en la necessitat de que el vostre grup s'enriqueixi amb noves persones?