Dos tios..
Fa un any que no em puc oblidar del meu ex... Abans de l'estiu li vaig dir, ell va mostrar interes pero va dir que no sentia el mateix. DUrant l'estiu vaig coneixer un noi que em va fer oblidar al meu ex. El cas es que m'agrada aquest noi jo li agrado a ell ( no estem sortint ). A setembre quan van començar les classes, jo estava segura que m'havia oblidat del meu ex pero quan el vaig tornar a veure ho vaig tornar a sentir. Com per a mi es molt important la sinceritat li vaig explicar als dos. El noi que m'havia fet oblidar el meu ex em va dir que estes tranquila, que m'entenia.. I el meu ex em va dir que li sabia greu perque ell sabia que portava molt temps colada per ell. El noi que vaig coneixer a l'estiu no ens veiem casi mai pero sempre parlem per whats i m'agrada. I al meu ex el veig cada dia, i estem molt be.. pero ell nomes vol ser amics. El cas es que no se que fer per oblidar al meu ex. Ja porto un any... Que he de fer? Amb quin?
InterPersonal

Bon dia,
Sóc Carlota Portabella, psicòloga d'Interpersonal. Primer de tot, moltes gràcies per escriure'ns!
Entenc que et sentis així de confusa amb aquesta situació que expliques, però jo no et puc dir que és el que has de fer, ja que la resposta només la tens tu.
Has de pensar quin tipus de sentiment sents pel noi de l'estiu, intenta diferenciar si és amor, carinyo, amistat... Un cop hagis reflexionat sobre això, i hagis sigut sincera amb tu mateixa i amb els teus sentiments, decideix que és el que vols fer amb ell. Hem d'anar amb compte de no confondre sentiments, ja que no sempre és fàcil, i sovint una amistat i un carinyo es poden confondre amb alguna cosa més. Per això és important parar a reflexionar de tant en tant...
Pel que fa al teu ex, el millor per oblidar a algú, tot i que no és fàcil, és distanciar-se d'ell durant un temps:
Intenta coincidir lo mínim amb ell, i si us veieu perquè aneu a la mateixa escola, intenta que la relació sigui, durant un temps, la mínima. Intenta allunyar-te d'ell també a les xarxes socials, no li miris el Facebook, no li miris l'hora de connexió del xat, etc. Intenta tenir una actitud positiva, quedar amb les teves amigues, fer coses que et distreguin i que et facin feliç! No sempre és fàcil, però aquesta és la millor manera per oblidar a una persona. Si tens molta confiança amb ell, i com dius, la sinceritat és important per tu, pots parlar amb ell, i explicar-li que aquesta situació et fa mal, i que per oblidar-lo, necessitaràs distanciar-te un temps d'ell.
Molts i molts ànims!
www.consultajove.cat