Noi, urgent!!!
Hola. Tinc 14 anys i tinc novio. Faig 3r d’ESO. Abans de la pregunta m’agradaria explicar com és la nostra història. Ens coneixem des de nens. Ell ha repetit curs i a sisè de primària vam començar a anar a la mateixa classe. Ens vam fer molt amics i tothom ens deia que fèiem bona parella. Jo em vaig començar a enamorar i ell crec que també. A 1r d’ESO li va regalar una rosa a una altra noia i jo em vaig morir d’enveja, sabia que mai l’aconseguiria. Un any després un altre nen em va demanar per sortir i jo, per oblidar-me d’ell, vaig acceptar però tan sols vam durar un mes i ell només volia que ens “liessim” i a mi se’m van passar les ganes de tenir novio. Al juny d’aquest, per la festa major del meu poble anàvem amb la mateixa colla d’amics on hi ha el meu cosí i més gent. Una nit, jo estava a casa i pel mòbil del meu cosí em va enviar un àudio de veu dient-me que m’estimava. Jo no ho vaig dubtar, estava coladeta i vaig acceptar. Portem tres mesos i mig junts i començo a notar que alguna cosa va malament. Anem molt lentament, no ens hem liat i només ens fem “picos” quan estem sols. Per mi aquest estiu ha estat dels millors de la meva vida però al començar el cole aquesta felicitat està desapareixent dia a dia. Sempre hem baixat junts cap a casa. Ell viu al mateix barri que la meva àvia i jo quan anava l’acompanyava. Sempre rèiem i ens ho passàvem bé. A vegades baixàvem amb el meu cosí o per altres carrers si anàvem a diferents llocs. Ara, però, sento com si m’enganyés. Jo fa varis dies que vaig a casa la meva àvia a les tardes i li pregunto si baixa. No sé perquè però sempre em diu primer que sí, al cap d’una hora de classe no ho sap i a l’hora de marxar que no. L’altre dia, per exemple, ell sabia que jo anava a casa meva. El vaig veure amb el meu cosí i una amiga més que també és amiga meva. Tinc la sensació que me’l vol “robar” o així i jo no el vull perdre. Estic desesperada i l’estimo tant que em poso gelosa. Què faig? He de parlar amb ell? Amb algú altre? No el vull perdre i és que per whatsapp em diu que m’estima i que no em vol deixar mai. I a classe parlant amb un amic, li ha dit si em veia guapa i ha dit que sí però no sé, és que estic bloquejada. Necessito ajuda.
Gràcies!! Adeu!!
PD: sento haver-me enrotllat tant.
InterPersonal

Bona tarda Nuria 14,
Sóc Carlota Portabella, psicòloga d'Interpersonal. Primer de tot, moltes gràcies per escriure'ns.
Entenc que estiguis feta un embolic amb aquesta situació que ens has explicat. El millor que pots fer és parlar amb ell, i explicar-li tot el que penses, les pors que tens i les coses estranyes que estàs veient en el seu comportament.
Fa molt que us coneixeu, i per tant, us teniu molta confiança. Pots aprofitar per parlar-ho amb ell cara a cara, i no per xat (que sempre es poden mal interpretar les coses). Quedeu una tarda, asseieu-vos junts a prendre alguna cosa, i aclareix tots els dubtes que tens. De vegades el no saber, la incertesa, és el que més mal ens fa.
Molta molta sort!!!!!
www.consultajove.cat