FISIC :(
Hola! tinc un complexe molt gran amb el meu nas, sempre me l'estic tapant. Es odios. M'encantaria tenir el que te casi tothom, un nas perfecte, com si fos el de una fada. No puc acceptar- me'l es impossible. Avegades la gent em fa fotos de perfil o sense voler surto a la foto de darrere de perfil i amb tot el nas. Es horrible...
InterPersonal

Hola m. sóc l'Assumpta, psicòloga d'Interpersonal.
Entenc que aquest complexe et fa patir molt i que et repercuteix en el teu dia a dia. Només una cosa però, quan dius "el que té casi tothom, un nas perfecte...", crec que vas una mica equivocada. És impossible que "tothom" tingui el mateix nas. Pot haver-hi persones amb el nas més gros o més petit, amb una determinada forma o una altra, però igual impossible. El que crec que et passa és que estàs tant a disgust amb el teu que només fas que comparar-te amb la resta de gent i polaritzes (pols contraris) el teu pensament: el meu nas (el més lleig del món...) i el nas dels altres (el més maco...). Com si "els altres" fossin una única persona. Jo no et puc dir ni opinar sobre el teu nas perquè no l'he vist, però si que et puc dir que, pels teus comentaris, potser també ho magnifiques una mica i cal que et miris amb més bons ulls. El nas no ho és tot en una persona. Hi ha homes i dones que tenen un nas gros, diferent, raro o com li vuguis dir, i són la mar d'atractius/ves. Posa't a internet i comença a buscar-ne exemples (la Gisele Bunchen, la Sarah Jessica Parker, la Umma Thurman, l'Adrian Brody...) Tot i que entenc la teva preocupació i el teu malestar. I si realment et fa estar tant malament intenta parlar amb els teus pares i buscar una solució estètica, si cal.
Gràcies per la teva confiança. Un petonàs!!!
www.facebook.com/assumpta.munsaltarribapsicologa
www.consultajove.cat