Estic molt perduda...NECESSITO CONSELL!
Bona tarda! Bé, la veritat és que no se ben bé com començar aquesta consulta.
Fa cosa d'un mes una amiga em va dir que feia temps havia sentit algo per mi (se suposa que quan m'ho va dir ja no sentia res), jo vaig agraïr que no m'ho hagués dit en el moment que ho sentia, ja que no hauria sapigut què fer.
Però ara ha començat el curs, i crec que la veig d'una manera diferent (no sóc lesbiana, però simplement crec que m'agraden les persones per el seu interior, sense importar el seu sexe). Estic molt perduda, perquè 1: no crec que mai passi res entre nosaltres, ja que som amigues desde fa temps i cambiar això ara seria molt dificil. 2: ni tan sols se què sento, ni què sent ella. 3: aquest any a la classe ha vingut una noia nova (una repetidora) i li fa molt cas, fins i tot matreviria a dir que li agrada. I 4: encara que ara sigui el segle XI i se suposa que el món ha evolucionat i tal, tenir una relació amb una altra noia a aquesta edat podria estar molt mal vist. I, per molt que no vulgui, això m'importa, encara que sigui una mica.
Bueno, m'agradaria saber quin és el vostre punt de vista segons el que us he explicat, què farieu si fossiu jo?
PD: També cal dir que últimament estic una mica decaiguda, gairebé mai em ve de gust fer res (per altres motius que no tenen a veure amb això), i ara el últim que necessito són més mals de cap.
Moltissimes gràcies!!!
InterPersonal

Hola asdfghjkl101. Sóc l'Assumpta, psicòloga d'Interpersonal.
Tu mateixa dius que no ets lesbiana. O sigui, que no sents l'atracció, el desig, l'excitació i les ganes d'intimitat, entre d'altres, cap a les dones. Una altra cosa és que valoris l'interior de les persones (els seus valors, la manera de ser, de pensar, de comportar-se, afinitats, gustos, interessos, etc.) i que t'agradi compartir moments de la teva vida amb les persones que són d'una determinada manera, independentment de la seva orientació sexual. Segurament que aquesta amiga teva és una d'aquestes persones amb qui et sents bé i t'agrada la seva companyia. I de vegades es poden confondre els sentiments, però està clar que hi ha diferència entre un/a amant/parella i un/a amic/a...El què pot passar també és que et sentis una mica "gelosa" per la relació que està començant a tenir amb aquesta noia nova (repetidora). Sàpigues que en les relacions d'amistat també es poden sentir gelos o gelosia. Els gelos o gelosia és una manifestació de la por a perdre, per tant, es podria entendre perfectament. I és normal sentir gelos. Una altra cosa és deixar-se portar per aquests. També pot ser que si últimament has estat una mica més sensible o "tocada" això t'afecti més i necessitis més afecte de la gent que t'envolta.
Un consell: no t'hi encaparris. Sigues sincera amb tu mateixa i confia en el què sents.
www.facebook.com/assumpta.munsaltarribapsicologa
www.consultajove.cat