LOVE!
Hola adolescents1
Des de fa ja uns 6 anys, estic enamorada del meu millor amic! La meva germana li va dir, i uns mesos després el vaig convencer de que realment no estava enamorada d'ell, però ara, em sembla que sospita! No se si dir-li que m'agrada, crec que ara, que està enfadat amb la seva nòvia, li puc dir. Només em veu com a una germana petita a la que protegir, però i si acabem junts? Tinc por de perdrel com a amic per dir-li el que realment sent per ell. I no vull trencar una amistat de casi tota una vida per aquesta tonteria.
Estic en desvetatge, entre d'altres coses, perqué ell té 20 anys i jo només 16! Em veu com a una nena petita. Porto taaant de temps pensat en com dir-li, que ja no se si callar-m'ho! Ajuda! Si perdo aquesta amistat per aquesta tonteria, o per si al final m'acabo obssesionat, no m'ho podra perdonar mai!
InterPersonal

Hola Júlia,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
Primer de tot, estar enamorada no és cap tonteria! Les relacions d'amistat entre dues persones poden ser complicades si una d'elles s'enamora de l'altra. I és un risc que hem d'assumir.
En el teu cas, crec que has de valorar molt bé quines conseqüències poden haver-hi en cada cas:
- Dir-li. No sabem quina pot ser la seva reacció. No sabem si ell també està enamorat de tu o no, però ara mateix té nòvia, i això no ho podem obviar. És possible que et digui que no sent el mateix per tu i que només podeu ser amics. Tu podries aguantar això?
- No dir-li. Si no li dius res, pots córrer el risc de penedir-te'n. També has de ser conscient que hauries de dissimular sempre davant seu, sent només la seva amiga. Ho podràs aguantar?
Em sap greu dir-t'ho així, però en aquestes situacions, no saps mai quina és la solució. De moment jo et diria que en parlis amb la teva germana. Segurament ella pot treure alguna informació sobre què sent ell per tu. Així aniràs més guiada. De totes maneres, al final ets tu qui ha de decidir quins riscos pots/vols assumir.
Molts ànims!
www.consultajove.cat