Marginada
Hola! Tinc 14 anys, i fa temps que tinc un problema que no me'l trec del cap. A primer d'eso tenia el meu grup d'amigües i era genial, però l'any passat la meva millor amiga volia anar amb gent més "popu" i jo vaig ser la imbècil que la va seguir i vam deixar les nostres amigues. Vaig ser tonta, les noies més populars em deixaven marginada i potser em vaig tornar més seria i avorrida que abans. Jo estava com una cabra abans i m'ho passava molt bé. La meva millor amiga també va canviar, es feia la tonta per agradar als nois, ja no em parlava massa,explicava els seus problemes a tothom, en resum... Va deixar de ser ella. I jo vaig anar perdent amigues, fins i tot un nois amb qui sempre hem sigut amics i ens tiravem mutuament la canya, (que es va fer millor amic de la meva millor amiga :/). Però aquest any he decidit tornar amb les antigues amigues per ser més feliç, i crec que he fet bé. Però cada dos per tres estic pensant què deu ser el que pensen de mi, si sóc una acoplada, si ja no em troben tan divertida com abans (ara sóc molt més neta, ordenada i callada) i penso que se'n cansaran de mi algun dia. I a la que alguna no em fa cas o algo ja m'afecta moltíssim. Em prodrieu donar algu consell per no perdre les amigües i per no ser tan tímida? També vull recuperar l'amistat amb la meva millor amiga, com ho puc fer? Necessito tornar a ser la d'abans, i no fer-me paranoies cada dos per tres.
Ajuda siusplau :)
InterPersonal

Hola Laia,
Gràcies per escriure'ns. Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal.
Primer de tot m'agradaria felicitar-te per ser tan valenta! No tothom és capaç de veure els seus errors i a més intentar arreglar-ho.
Et diré que per tenir amics i conservar-los, no has de canviar res. Els teus amics ho són per com ets, així que no et facis mal a tu mateixa pensant en què poden pensar. Una amistat es manté si les dues parts estan pendents l'un de l'altre. Així que, escolta les teves amigues, fes-los costat si ho necessiten i passeu estones divertides juntes!
Si algun dia et sents així, també pots explicar-los com et sents. Ja veuràs que la seva reacció t'alegrarà molt!
Finalment, intentar recuperar una amistat d'un dia per l'altre és difícil, però mica en mica ho pots fer. Acosta't a la teva amiga, parla-hi algun dia, explica-li alguna cosa teva... i poc a poc anireu compartint més coses. En el fons, l'amistat és això!
Ah! una altra cosa: tots canviem. El canvi normalment és positiu, perquè implica que la persona ha evolucionat i s'està adaptant a la seva situació. Mai podràs tornar a ser la mateixa persona que fa 2 anys perquè t'han passat moltes coses pel mig. Som el resultat de les nostres experiències. Sí que pots intentar posar una mica més d'humor a la teva vida, però no t'emmiralles amb el passat.
Una abraçada!
www.consultajove.cat