Tristesa
L'altre dia , a classe , el professor em va començar a critícar devant de tothom, perqué segons ell 'no se llegir ni un llibre per nens petits',tot aixó per fer-me quedar en rídicul. No se perqué em vaig posar a plorar, em sentia molt angustiada , no és la primera vegada que em passa. No se si és perqué sóc molt sensible o perqué estic rara.
Normalment em sento trista sense cap raó, arriven dies en els que ja només aixecar-me em sento molt trista.
Em venen ganes de plorar molt sovint.
És possible que m'estigui passant? Necessito fer alguna cosa al respecte?
Gràcies!
InterPersonal

Hola Helena,
Gràcies per escriure'ns. Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal.
Sincerament, la teva reacció va ser completament normal. A ningú li agrada sentir-se ridiculitzat en públic, i menys si ho fa un professor. Per tant, no et culpabilitzis de la teva reacció.
Ara bé, jo intentaria parlar a soles amb aquest professor i explicar-li que no et vas sentir gens a gust aquell dia, que et va fer sentir malament i que li agraïries que no tornés a repetir aquelles paraules davant la classe.
Per altra banda, també et diré que és possible que l'adolescència facia que estiguis una mica més sensible i et faci reaccionar de manera més explosiva. Tot i així, et recomano que en parlis amb el teu professor i també amb els teus pares.
Una abraçada
www.consultajove.cat