AUTOESTIMA PELS TERRES
Hola! Necessito consells per fer pujar la meva autoestima o perquè no m'interessi tan el que els atres pensin de mi. Em dic Marta, tinc 15 anys i tinc problemes d'autoestima desde fa uns dos o tres anys. Quan tenia uns 13 anys estava a la ESO i estava una mica rodoneta i uns de la meva classe es posven amb el meu físic i jo al principi no li donava importància però mica en mica em vaig anar creient el que em deien i vaig patir un petit transtorn alimentari. Al principi no era greu: vaig deixar de menjar certs aliments i vaig començar a vestir amb roba ample per no marcar curves ni res, però al cap d'uns mesos la cosa va empitjorar: ja no menjava quasi res i quan em mirava al mirall lu únic que veia era grassa i mes grassa. Poc després de cumplir els 14, pesava 37 quilos i era tot ossos però jo no m'ho veia, em volien ingressar i allà jo vaig veure que el meu petit problema s'havia converit en un de ben gros. Amb la ajuda dels amics i familiars em vaig recuperar i ara que tinc 15 ja estic bé (o aixo crec, peso 45kg), però segueixo tenin molt poca autoestima i m'importa massa el que em diguin els demes, estic constanment comparantme amb les meves amigues i això ho vui cambiar per por a tornar a caure en el mateix. Algun consell?
Gràcies per llegir-me i un petó!!!
Sara Bujalance

Hola martaaa02! El que has de fer per sentir-te bé és passar dels antipàtics que et feien comentaris desagradables. Aquesta gent sovint té baixa autoestima i el que volen, de manera inconscient, és que els altres també tinguin baixa autoestima, així que no permetis que les inseguretats dels altres t'afectin a tu. El que també és molt important és que tinguis en compte que totes les persones, tinguin el físic que tinguin, tenen dret a sentir-te respectades, estimades i valorades. Així que valorat positivament, acceptat tal i com ets i donat permís per ser tu mateixa, amb les teves virtuts i els teus defectes. A qui no li agradi que s'hi posi fulles. El teu cos és cosa teva i a ningú més li importa com és. Molts petons!