ProblemamillorsamicsUrgent
Hola! M'agradaría fer un parell de consultes que totes tenen a veure amb el mateix tema, les relacións de millors amics. El que primer m'agradaría saber és què sento per el meu millor amic, fa poc em va demanar per sortir i jo li vaig dir que sí perquè m'agradava, tot i que ara que estem junts com a parella, m'hi veig més com amiga que com a nòvia...no sé que vull, una part de mi diu que al acceptar la seva declaració l'he cagada i l'altra que aprofiti perquè és el meu últim any d'insti i hauré de conèixer més gent que potser són més indicades :/
Les altres cosultes tenen a veure amb la meva millor amiga, me l'estimo molt, però hi ha punts en que no soporto la seva actitud, sembla una nena petita! La meva colla d'amics i jo estem d'acord en que hi ha moltes coses d'ella que ens fan perdre la paciència,no sabem que fer, dierses vegades hem pensat de deixar d'anar amb ella, però no ens hi veiem amb cor, què podríem fer? I l'última consulta, l'estiu de l'any passat la meva millor amiga estava enamorada del meu millor amic, (el meu actual novio)la qüestió és que sempre s'estàn burxant l'un amb l'altre y ell no la soporta massa que diguem, és bo o és dolent? Podríem acabar perjudicats tant jo com ells dos?
Gràcies per respondre :))
InterPersonal

Hola.Sóc l'Assumpta Muns, psicòloga d'Interpersonal.
Anem per parts. En primer lloc, en relació al teu millor amic-parella. Has de ser sincera amb tu mateixa i amb ell. Si creus que no sents el què has de sentir per una parella o nòvio (desig, atracció, ganes d'intimitat, etc.) millor que li diguis i deixis la relació. No crec que sigui bona idea estar amb ell per acabar d'aprofitar l'any d'insti...ja m'entens.
En quan a la teva amiga, ja has parlat amb ella? Crec que és el primer que has/heu de fer els de la colla. Si hi ha coses d'ella que no t'agraden i et perjudiquen en certa manera, és molt millor que li facis saber, amb educació i respecte i deixant-li clar que te l'aprecies. A veure com reacciona. Una cosa: no ho feu tots a la vegada, pot ser molt violent. Millor que hi parlis primer tu si hi tens més confiança.
En quan al tercer punt. Si això a tu et molesta està clar que li has de dir al teu nòvio no? que intenti posar límits quan l'altra el burxa. I també a l'amiga, deixar-li clar que et molesta una mica aquest joc.
Gràcies per la teva confiança. Petó!!!
www.facebook.com/assumpta.munsaltarribapsicologa
www.interpersonal.cat