amigues
hola, soc de hospitalet de llobregat, i tinc una amiga que esta molt malament, ma dit en varies ocasions que es vol suicidar, que vol desapoareixer.... perque diu que no podra amb 4t de la eso i els seus pares no la deixaran quedar amb el seu actual novio, i amigues etc..
li he dit 1000 vegades que jo la puc ajudar en els estudis, pero no m'hi fa cas... que puc fer? necessito ajuda perque aquest cas es extremadament greu!!1 mil petons adolscents.cat sou la meva vida:))))))))))))))))))))))))))))))))))) sempre aqui!!!! gracies
InterPersonal

Hola nadiapriva,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
Primer de tot et diré que preocupant-te per ella ja estàs fent molt! Com a amiga intenta escoltar-la i que tingui un espai on es pugui desfogar. No pots fer gaire res més. Si veus que empitjora o que et fa una mica de por... et recomano que parlis amb algun adult amb qui tinguis confiança (algun professor, els teus pares, els seus pares....) perquè tu sola no pots fer front a aquesta situació. No és responsabilitat seva, cadascú és responsable dels seus actes. Pots estar al seu costat, escoltar-la i consolar-la. La pots ajudar si ella vol millorar, però primer cal que ella faci aquest pas.
Una abraçada i molts ànims!
www.consultajove.cat