SÓC INVISIBLE. COM FER-ME VEURE SENSE CRIDAR L'ATENCIÓ? . . . . . . . . . . .
Bones,
Des de sempre que sóc molt tímida i tinc problemes per relacionar-me i expressar-me. He de dir que trec molt bones notes, però quan el professor demana algo mai responc, sempre dic que no ho se. Mai aixeco la ma per preguntar dubtes en públic, en tot cas m'espero al final de classe per preguntar-los (pocs cops, però quan ho demano és perquè realment ho necessito).
Sóc una persona que mai parla a classe, mai crido l'atenció, a vegades fins i tot em sento invisible. No m'agrada que em mirin i tampoc m'agrada ser el centre d'atenció però si que m'agradaria que em tinguessin en compte, almenys els profes, que són qui avaluen.
Com ja he dit, les meves notes són molt altes (no ho dic per quedar bé, sinó perquè realment són excel·lents) i sempre em curro els treballs, però em sento "invisible", inútil, com si no fos ningú. Els profes mai em tenen en compte per res, i sempre (sense voler) esquivo les mirades quan expliquen.
Que podria fer per "fer-me veure" sense haver de ser el típic notes? Jo vull seguir sent jo, perquè al cap i a la fi es la meva personalitat i ningú me la canviarà però m'agradaria fer-me "visible, que la meva presència estigui present, que si falto ho notin...bé, no se gaire com dir-ho però espero que m'hagueu entès.
InterPersonal

Bona tarda 1123,
Sóc Carlota Portabella, psicòloga d'Interpersonal. Primer de tot, moltes gràcies per escriure'ns!
Entenc el que vols dir, i entenc que et sentis així amb aquesta situació que expliques.
M'ha encantat, i crec que diu molt de tu, una frase que has posat: "Jo vull seguir sent jo, perquè al cap i a la fi, és la meva personalitat i ningú me la canviarà". És molt bo i molt madur aquest plantejament, cadascú és com és i ens hem d'estimar com som, perquè això, i només això, és el que ens fa únics. Això no vol dir, que com tu demanes, puguem fer petites modificacions que ens ajudin a sentir-nos millor amb nosaltres mateixos, però sempre mantenint l'essència del que nosaltres som.
Jo et diria que per començar intentéssis cada dia superar-te una miqueta. Proposa't durant el dia fer alguna petita cosa per a fer-te més visible, preguntar alguna cosa a classe, no esquivar la mirada dels professors, respondre alguna pregunta, fer algun comentari sobre el tema que s'estigui parlant... Es tracta d'anar fent petites coses o gestos quotidians que et faran agafar confiança, ja veuràs!
S'ha de fer una mica d'esforç, cada dia un petit pas, i ja veuràs que en un temps has aconseguit molts progressos i et fas més visible!!
Molts i molts ànims!
www.consultajove.cat