Prepotencia extrema
El primer que vull mencionar es que m'encanta la vostra pagina, sobretot aquest apartat.
Hos escric perque resulta que tinc un pare que es extremeadament prepotent. La meva mare no ho es tant, pero al no voler portarli la contraria, sempre pensa y fa el que ell diu. Per posar-vos un exemple. Justament abui m'ha dit que m'aix d'anar a dormir a las 9:30 AMB 14 ANYS. A mi no hem sembla gens be y a la que intento protestar hem diu "Calla o reps" o alguna cosa aixi. Resulta que no se que fer ni com combatir-ho perque jo hem poso dels nervis e intento no contestar pero hem treu de les meves caselles i no vull que les coses acabin malament ni que hem castiguin sense ordinador de per vida.
Moltes Gràcies.
InterPersonal

Hola Draque,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
Entenc que aquesta situació no t'agradi. Durant l'adolescència la relació amb els pares canvia. Per totes dues bandes és difícil. Tu comences a necessitar més espai i més autonomia i segurament a ells els costa veure que t'estàs fent gran. La relació amb els pares sol ser d'estira i arronsa. Què vol dir això? Doncs que hauràs de negociar amb ells. Explica'ls com et sents i demana'ls què t'agradaria. A canvi, tu t'has de comprometre a assumir alguna responsabilitat.
Per altra banda et felicito per com estàs controlant els nervis. No és fàcil i ho estàs fent molt bé. Els enfrontaments no porten solucions i sembla que això ho tens molt clar. Continua per aquest camí i veuràs com mica en mica et donaran més espai i més capacitat per autogestionar-te el temps.
Una abraçada
www.consultajove.cat