ajuda
"parlare metaforicament"
Em trobo al costat d'un precipici. La meva millor amiga esta a punt de caure no se que fer per salvarla. Els seus pensaments l'agafen dels peus per impulsarla al fons del forat i ella no fa res per evitar-ho. M'arrisco a agafarli de la mà per salvarla pero només aconsegueixo ferme mal. No trobo una solució. L'obscuritat esta invaint el seu fragil cor i no se que fer per ajudarla. No trobo res a fer. Veig com ella mira el precipici i se que vol tirarse, ho se, i no se com evitar-ho.
Ajuda, no vull que la meva amiga arribi al punt de auto-lesionarse pero no trobo una solució al problema. Ella s'odia i encara que li digui que es perfecta no em creu. A part, cada cop que parlo amb ella sento que em fa mal. Em posa trista i no m'agrada la sensació que em deixa despres de parlar... Com puc fer per treurela del forat que se l'esta empasant? Necesito la vostra ajuda.. no puc fer-ho sola.. Ja li he dit que vagi al psicoleg pero diu que no vol.. Estic desesperada, ajuda!
InterPersonal

Hola Aesthete! Sóc l'ELi Aulet. Psicòlgoa d'Interpersonal. Entenc que et crei malestar veure a la teva amiga patint d'aquesta manera. És important i positiu que l'escoltis, i a més a més és natural que necessita alguna ajuda més.
Pots parlar-li de que tu si que li veus coses positives, que potser és ell amteixa que es troba en un pou sense sortida i que només ho vegi fosc, però que potser es pot doanr al oportunitat d'aixecar el cap i veure que hi ha llum, o potser si mira cap a una altra banda veu que no està a un pou, sinó que a l'entrada d'una cova, i que només cal fer un pas per sortir-ne.
Diga-li comet sents, que et posa trista i que es mereix veure les coses diferents. Diga-li quina importància realment té el que li rpeocupa tan i si realment hi ah diferents maneres de veure-ho.
Anar al psicòleg és una decisió personal i tirar endavant també. Ella ho ha de decidir! Tu li pots donar un cop de mà i està bé fer aquest gest generós pels amics, però has de poder saber fins on arribar . Li pots dir a ella com pateixes veient-la així i que estàs disposada a donar-li un cop demà si ella es deixa ajudar.
No té perquè fer una teràpia de bones a primeres, el que pot fer és anar al psicòleg a valorar si el que li passa té solució i quina.
Una abraçada
Eli Aulet www.interperosnal.cat