INDIGNADA
Hola! Aveure, tinc 13 anys, faig 2n de la eso, però soc lo suficient gran com per parlar d'aquest tema, perquè simplement sé el que dic. La veritat, la meva raó per la qual tinc il.lusió de viure només es una: INDEPENDÈNCIA PER CATALUNYA, cada dia m'aixeco amb aquella ilusió de podrem, i no deixarem de lluïtar. Un dia, em vaig plantejar de saber-ne mes sobre aquest tema per si de veritat volia la independència o nomes era perque la meva família ho es, però es que realment estimo Catalunya, la estimo! Es com si n'estigués enamorada...Esque si algun del govern espanyol o algo per l'estil llegís aixo que estic posant, li agrairia, nomes per el fet de dedicar 2 minuts a llegir aixo, ja que seria un gran pas cap a tots aquests polítics que no ens escolten ni ens han volgut escoltar mai. Estic realment molt indignada, moltissim. Necessito que Catalunya sigui independent per ser feliç, ho necessito. He pensat d'anar al psicolèg per si em podia ajudar o algo a no posar-me tant nerviosa per això, però no ho se...tampoc vull semblar una boja. de veritat, la meva vida es a catalunya, no a espanya.
No se realment que m'heu de contestar, pero necessitava desahogar-me. Moltes gracies per llegir les meves tonteries.
InterPersonal

Bona tarda!
Sóc Carlota Portabella, psicòloga d'Interpersonal.
Has fet molt bé de buscar informació pel teu compte per crear-te una opinió pròpia sobre el tema. Això sempre és positiu, tant en aquests temes, com en molts altres.
És important que dipositem la nostra felicitat en coses sobre les quals tenim un cert control. Entenc que t'estimis Catalunya i que vulguis que aquesta sigui independent, però com que és una decisió tan gran que no depèn de tu, dipositar tota la teva felicitar en això, és perillós. Et pots endur disgustos i posar-te molt nerviosa, com ja comentes.
Si t'angoixes tant i et poses tan nerviosa no podràs gaudir d'aquests sentiments que sents per Catalunya, i encara que el resultat o el que pugui passar no surti com tu vulguis has de fer que el que sents sigui per estar orgullosa, no perquè et porti problemes i sigui una font de mal de caps!
És bo tenir opinió, tenir desitjos i lluitar pel que volem, però diposita part de la teva felicitat en coses sobre les quals tinguis més control i estiguin més al teu abast!!
www.consultajove.cat