RAPID SI US PLAU!! (Poso aixo per saber que es la meva)
Holaa, els pares de la meva millor amiga s'han separat. Ella viu amb la seva mare pero cada dos semanes pasa el cap de setmana a casa del seu pare. El probema esta en que la meva amiga no vol anar, primer perque esta a mes d'una hora don vivim y per anar s'ha d'agafar el bus, el metro, el ferrocarril y un altre bus.Alla no te amics y no coneix a ningu, a mes, yo he anat mes d'una vegada amb ella y es tot mol aborrit. Un altre motiu per el que no vol anar (El mes important) es que sempre que ella esta amb el seu pare al sofa mirant la TV o fent algo ve la novia del seu pare y es posa entre ells dos y es començen a donar petons. Aixo afecta mol a la meva amiga, fins tal punt que no vol anar alla y cuan no li toca mes remei sempre plora y no vull veurela malament. La seva mare ya ho sap, pero ella (La meva amiga) No li vol dir al seu pare perque ell la estima y es casaran d'aqui poc. Com la puc ajudar? Que li dic quan no vol anar? Que faig? Li hauria de dir jo el seu pare? (Hi ha bastanta cofiansa entre ell y jo)
InterPersonal

Hola anonim00. Sóc l'Assumpta Muns, psicòloga d'Interpersonal.
Està molt bé que vulguis ajudar a la teva amiga, però crec que ha de ser ella qui ha de parlar amb la persona que toca. Amb tot el què expliques s'enten perfectament que li faci pal d'anar a passar el cap de setmana amb el seu pare. I també entenc que per una part li sàpiga greu de dir-li,perquè se l'estima...Però la teva amiga ja és grandeta (deu ser més o menys com tu no? 15-16anys) i ha de poder expressar el què sent amb tota la tranquilitat del món. A més, crec que legalment amb aquesta edat ja pot decidir quan vol anar a casa del pare. Que en parli amb el seu pare obertament i sincerament, estic segura que poden arribar a un acord on ningú se senti malament.I, sobretot, si te'n parla, digues-li que et fet de no anar-hi tant no vol dir que no s'estimi al seu pare, no s'ha de sentir culpable per aquest motiu. D'acord?
Gràcies per la teva consulta!
www.facebook.com/assumpta.munsaltarribapsicologa
www.interpesonal.cat