Els meus pares...
Hola!
Mira et volia comentar una cosa que em preocupa molt des de fa moooolts anys.
Des de fa com més de 5 o 6 anys que un dia vaig sentir als meus pares fent cosetes (ja et deus imaginar que vol dir...). No els he sentit només un cop sinó que varius... A partir d'aquella nit que anava a dormir al llit dels meus pares fins que s'adormissin i jo pugues anar al meu llit. Això ho vaig parar de fer perquè ja vaig començar a anar a l'ESO i em llevava més d'hora. Total que, igualment, ara, m'estic quedant fins les tantes escoltant radera la porta de l'habitació dels meus pares fins que ja sento que estan dormint. També els hi dic com a escusa que no tanquin la habitació perquè vull sentir la tele, quan no es veritat. Tot això em pensava que era una paranoia meva i que potser no ho feien quan estava a casa jo, sinó quan marxava, però si els he sentit més d'un poc no era una paranoia.
De moment ho portava més o menys bé, fins que vaig trobar una capsa de condons a la tauleta del meu pare. En aquell moment em vaig quedar parada com 5 minuts, pensant que tot allò que feia i que em pensava que les paranoies meves, eren veritat. Des de aquest dia que no puc ni mirar, ni parlar de la mateixa manera als meus pares... He pensat més d'un cop de explicar-li a la meva millor amiga, però no puc. Em fa massa vergonya. I tampoc em vec en cor de parlar d'aquest tema amb ells... No podria.
Necessito ajuda... No se que fer... :(
Gracies.
InterPersonal

Hola! Sóc l'Assumpta, psicòloga d'Interpersonal.
Gràcies per la teva confiança.
No ets la primera que li passa això...Entenc que per un fill o filla es fa una mica "raro" imaginar-se als seus pares tenint relacions sexuals, o si més no, escoltar-ho, tal i com expliques tu. Però ja saps que la sexualitat és un aspecte molt important en la vida de les persones, i evidentment en les relacions de parella. Es dóna en totes les edats i és un bon indicador de qualitat de vida. Ambtot, no hi ha receptes en quan a les quantitats ni a les maneres...Per tant, és molt normal i "sa" que els teus pares tinguin relacions sexuals. A més, tenen dret a tenir-les quan vulguin o puguin. Segurament que ells fan tot el possible perquè no se'ls escolti però...Una altra cosa és que tu hi paris una atenció especial, esperis el moment i els escoltis darrera les portes. Si no t'agrada sentir-los crec que això no et fa cap bé. Com tampoc crec que et fa cap bé remenar la tauleta dels teus pares. Tot plegat forma part de la seva intimitat i l'has de respectar si vols que també respectin la teva. D'acord?
Una abraçada!
Assumpta Muns
www.interpersonal.cat