nose
Hola, tinc 16 anys i des de fa 5 anys no puc dormir sola. Tinc una germana que té 6 anys i quan era petita sempre em pujava al llit i ara que s'ha fet gran doncs quan dorm l'haig de pujar jo perquè si no noto una sensació rara, a part tinc por no se de que però en tinc. I el més fort es que sempre li dono la culpa a ella quan parlo amb els pares en plan: Es que sempre puja que pesada! Coses així, i el que jo vull es deixar aquesta por i poder-la deixar en pau a ella. El que també em fa enfadar es que no puc anar a casa d'altres perquè clar, no els hi dire que es posin al llit amb mi que tinc por:$
Un altra cosa es que em passo molta estona abans d'anar a dormir vigilant tota l'habitació obro l'armari, sota la taula, el llit, i despres torno a començar per si a passat algo mentres estava mirant una altra cosa i torno armari, taula i llit, i aixi fins que em poso rapid al llit i ja esta. No se si estic boja , m'estic montant una paranoia o que però es raro raro raro, quan era petita era la mes valenta ara a la minima ja em cago.
InterPersonal

Hola miree1998! Sóc l'Elisabet Aulet. Psicòloga d'Interpersonal. No t'estàs tornant boja, el que tens és una fòbia. Les fòbies són pors irracionals, perquè no tenen sentit ja que no hi ha cap perill real, però un s'ho imagina. El fet d'haver dormit sempre amb companyia t'ha desenvolupat aquesta necessitat! Ja saps que a la teva habitació no hi passa res, perquè sinó també passaria tot i estar amb la teva germana. Tampoc t'ajuda no responsabilitzar-te de que tens aqueesta por i donar la culpa a la teva germana. Assumir aquesta por és molt més efectiu perquè hi poguis fer alguna cosa. Les pors es superen afrontant-les: pensa que tot és producte de la teva por, que e´s la teva por i la realitat la que no et deixa tranquil.la i t'espanta. Per tant, escriu una carta a la teva por i digua-li que prou! que no la necessites més! Posa't un objecte que et simbolitzi valentia i protecció a l'habitació, com una foto de l'indiana Jones, i abans d'anar a dormir intenta evitar fer tot el ritual! Confia en tu!! Pots fer petits passos per anar-t'hi afrontant! Si no te'n surts , aprla amb els teus pares i no ho ocultis més. Com t'he dit, assumir-ho et farà sentir molt més control sobre la por. Intenta-ho i veuràs com tens molt més control del que et penses davant la por! Si volguéssis també podries demanar als pares de fer una teràpia, dient-els-hi com t'interfereix la teva por i lo malament que ho passes!! Endavant valenta!! ELi Aulet www.interpersonal.cat/fcbk:ELisabet Aulet Psicòloga