Pares separats
Hola! Primer de tot us voldria agraïr els consells que doneu a tothom.
Bueno, jo tinc un petit problema, quan jo feia p5 els meus pares es van separar, així doncs fins fa uns anys la meva mare no tenia parella, pero va coneixer amb un home i tal..... Bé que va pasar 1 any i es van casar. I ara no se com dir-li que ell es un plasta i que vull que se separi de ell, ja que a la meva mare li fa feliç, crec, i no vull que per culpa meva estigui trista.
Gràcies i petonets :D
InterPersonal

Hola Lily! Sóc l'Eli Aulet. Psicòloga d'Interpersonal. Entenc que tinguis la teva opinió sobre aquesta eprsona i com a opinió és respectable. D'aquesta mateixa manera, entenc que la teva mare també ha pres la seva decisisó i la seva opinió sobre amb qui vol compartir la teva vida. Per aquesta questió no et sents segura ni satisfeta de dir-li que vols que se separi.
Per tant, facis el que facis has de valorar els riscos que hauràs d'assumir i les consequències: que la teva mare estigui trista, que decepcionis ala teva mare, que la teva mare no se senti respectada...etc
D'altra banda, pots buscar solucions intermitges. Per exemple, observar què és d'ell que no t'agrada, si hi ha alguna cosa que no t'agrada de la teva mare respecte ell, si té a veure amb si la relació amb la teva mare ha canviat....
A partir d'aquí pots parlar clarament amb la teva mare. Si no tens clar què pot ser , ella et pot ajudar. Diga-li com et sents: que avegades sents rabia i que estàs enfadada...etc...i què podeu fer per millorar.
Aquesta estratègia et pot ajudar a parlar-ho, sentir-te més tranquil.la i trobar una solució en que les dues guanyeu.
una abraçada
ELi Aulet www.interpersonal.cat