MOLT URGENT CONTESTAR SIUSPLAU!
Hola primer de tot gràcies pels consells que doneu!
Soc una noia de 15 anys de complexio mitjana, meideixo 1,60 i peso 55 kilos. El que pasa és que l'hivern passat pesava 62 kilos i amb vaig obssesionar amb el menjar despres en Juny em vaig pesar i pesava 59 i em vaig emprenyar molt i vaig començar a menjar molt sà i tot i com a sobre vaig anar a fer de pre en un casal vaig estar moguent-me tot l'estiu, total que aquest septembre em vaig anar a pesar i pesava 55/56 kilos i em vaig alegrar, menjo molt sà i equilibrat, faig volley dilluns i dimecres 1h i 30min i els dimarts i dijous tinc educacio fisica a l'institut. Desprès de tot això tinc unes preguntes; 1.les coses com gelats, galetes napolitanes esta bé només prendreles 2 vegades al mes? i una prregunta molt important DESDE QUE VAIG BAIXAR DE PES LA REGLA AGOST NO EM VA VENIR MOLT RARA I EN SEPTEMBRE NO M'HA VINGUT ESTIC MOLT PREOCUPADA ENSERIO ES NORMAL? ES PERQUÈ HE BAIXAT DE PES? MOLT MOLT MOLT PREOCUPADA SIUSPLAU RESPONGUEU!!! GRÀCIES.
Sara Bujalance

Hola adolescent15! És possible que la regla hagi marxat per la pèrdua de pes, això vol dir que és necessari que vagis al metge per comprovar que tot està bé i que no et falta res, com calci o ferro. A més, si vas al metge pots aprofitar per demanar-li que t'ajudi a mantenir un bon pes menjant saludable i de forma segura per a la teva salut. Et recomanarà menjar de tot, variat, equilibrat (com marca la piràmide alimentària), i fer esport habitualment. Pel que fa a les napolitanes, galetes, gelats, etc. en pots menjar de tant en tant, 1 cop a la setmana aproximadament, per exemple. Molts petons!!