relació amb la gent
Hola!
Sóc una noia de 15 anys. Sóc bastant tímida però quan estic amb les meves amigues sóc la que més destaco i sóc molt divertida. Però quan no conec algú sóc molt tímida i em costa conéixer gent. Si estic amb amigues i conec a noies a vegades no em costa gens fer amigues i em mostro com realment sóc però normalment no i això fa que no conegui gent o que pugui semblar avorrida. I quan coneixo nois es pitjor perquè sóc encara mes tímida i em bloquejo i no sé que dir i no semblo simpàtica. M'encantaria poder conéixer gent amb facilitat però no em surt. Cada dia em dic que he de ser més oberta però em costa molt perquè en el moment mai se què he de dir. M'agradaria que m'ajudessis.
Moltes gràcies!
InterPersonal

Hola Noiainteressant! Sóc la Marina Marull, psicòloga a InterPersonal Vic.
El que a tu et passa, li passa a molta gent. Amb el nostre cercle més íntim som oberts i divertits però quan ens trobem sols ens tornem tímids i insegurs. No et preocupis, pensa en com reacciones tu si estant amb les teves amigues, coneixeu una noia que està sola. L'acolliries tu? L'ajudaries a integrar-se al vostre grup? Segurament has respòs que si a les dues preguntes que et faig. I si fos al revés? Que tu fossis la noia sola i ella la que està rodejada de les seves amigues? Pensa que tot i la teva timidesa, la gent en general entén que quan algú es troba sol, es torna més tímid i la resposta de la gent sol ser la de donar un cop de mà. Aquesta timidesa no és res més que la por a ser rebutjat.
Amb el tema dels nois igual, tota la timidesa que puguis sentir tu, ells també la senten si estan sols, o sigui que no pateixis, el que has de fer és anar trobant, de mica en mica, maneres per superar aquesta por a ser rebutjat, por que tenim tots quan estem fora del nostre cercle de confiança.
Ànims!!
Marina
marina.marullpsicologa@facebook.com. www.interpersonal.cat