Ajudeume siusplau, és urgent!
Bones, sóc una noia de 15 anys. Fa 4 mesos vaig conèixer a un noi, ell té 23 anys aquest diumenge farà 24. Ahir es va morir el seu pare de càncer a tot el cos...i ara ell em necessita. La cosa és que els meus pares no sabien que jo estava amb ell. Ahir li vaig comentar a la meva mare tota la meva relació amb aquest noi, la cosa és que en el poble que visc la gent a vegades és molt dolenta i els hi agrada molestar. Li han arribat rumors a la meva mare que no són de bon gust, i al meu pare també. Per tant, ells no estan d'acord amb aquesta relació i el meu pare m'ha dit que si ell em veu algun dia amb aquest noi, aniria a denunciar-lo perquè diu que ell no te res a fer amb una nena de 15 anys...la questió és que jo me l'estimo molt tant a ell com al meu pare...però ara mateix em trobo en una situació que haig de decidir si el meu pare o ell, és clar que la família es lo primer...però...i ell? No se que fer siusplau ajudeu-me...
InterPersonal

Hola Waor,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
No és fàcil començar una relació i trobar-te amb una situació tan complicada com la mort d'un pare i entenc que vulguis estar al seu costat. Per altra banda, també és normal que no vulguis que els teus pares s'enfadin amb tu i els decepcionis.
Potser et toca pensar en tu mateixa i en què és el que necessites. Ets capaç ara mateix d'afrontar una situació com aquesta? Et veus valenta per estar al seu costat? No es tracta de salvar-lo, sinó de ser honesta amb tu mateixa i amb el què sents per aquest noi. Segurament tindrà moments de mal humor, de tristesa, d'aïllament, que passarà de tu... i tu? com viuràs tot això? No vull que t'espantis, simplement que abans de fer cap pas siguis conscient de quines conseqüències poden passar.
Una vegada tinguis decidit el futur d'aquesta relació, llavors ja pensaràs en la relació amb els teus pares. Pensa que ells es preocupen per tu i per això han reaccionat així. Hauràs d'explicar-los molt bé la situació i deixar que ells et donin la seva opinió.
Una abraçada
www.consultajove.cat