Ajuda amb amigues(bastant llarg)
Hola!
Fa temps que tinc un problema. Jo sempre havia tingut amigues, però l'any passat la meva millor amiga i jo vam començar a anar amb gent més popular de la que ens feiem normalment. Jo al principi m'ho passava molt bé amb elles fins que me'n vaig adonar de que no em feien cas ( no em convidaven en lloc...) i vaig veure com a la meva millor amiga si. Ella ja no semblava la mateixa, explicava els seus problemes a tothom, es feia la tonta davant dels nois per agradar i amb mi ja quasi no parlava. Tot i això jo pensava que s'arreglaria un dia, però al pati ja no parlava amb gairavé ningú i seia en un cantó sola mirant com totes elles s'ho passaven bé i jo intentava riure o dir alguna cosa per caure bé. Crec que és per això que em vaig tornar més seria i aborrida, i em trovaba molt sola. El cas és que durant l'estiu no vaig quedar amb molta gent. Al lloc on estiuejo la cosa no va anar millor. Coneixia una noia que de petites haviem sigut molt amigues i em va presentar al seu grupet. Al principi semblava que anava bé però també em deixaven una mica de banda( deu ser la meva manera de ser). Però l'últim dia, a la platga vaig coneixer dos noies molt amables amb les que encara em faig, i vaig reflexionar-hi molt i vaig pensar que al cole podia fer el mateix, tornar amb les antigues amigues(no tan populars però molt millors :) )Aquest any he anat amb les meves antigues amigues i m'hi sento molt millor però falta la meva millor amiga. M'està costant bastant adaptar-me amb les amigues i tinc por de que em passi el mateix d'avans.
sóc molt tímida, com ho puc fer per fer més amigues o que elles es sentin bé amb mi? Ara amb la meva millor amiga ja mai anem juntes, he intentat refer l'amistat(erem com cul i merda avans) però no sabem de què parlar. Que puc fer?
Un petó:)
InterPersonal

Hola Laias3. Sóc l'Assumpta, psicòloga d'Interpersonal.
Me n'alegro que hagis pogut tornar a l'anterior grup d'amigues que tenies...De fet, això de les amistats pot variar molt sobretot a la teva edat, que esteu més subjectes a canvis de classes, instituts, estudis, etc. Entenc que et sàpiga greu haver-te distanciat de qui consideraves la teva "millor amiga", ja que hi has compartit molts moments, confidències, etc. però de vegades les coses van així, i en aquest cas tu mateixa dius que va estar ella qui es va anar allunyant de tu. Vés a saber, a l'igual que tu has fet, potser torna a venir amb vosaltres...i si no, estic segura que sempre tindràs a altres persones al teu costat.
Hi ha moltes persones que els passa com tu, que són tímides, però a mesura que es fan grans i sense deixar de ser com són, aprenen a acceptar-la però alhora a que no els afecti tant en el seu dia a dia. Va molt lligada a la inseguretat, a l'autoestima, etc. Intenta acceptar-te i creure més en tu mateixa.
Gràcies per la teva confiança. Un petó.
www.facebook.com/assumpta.munsaltarribapsicologa
www.interpersonal.cat