Problem...
Hola, em dic Jaime i fa 2 anys que estic sortint amb la meva xicota però des de fa temps que estic rallat ja que la cossa a canviat des de que vam començar a sortir, a vegades penso en la possibilitat de tallar que em tempta però no vull tallar en ella, no vull, voldria seguir com abans en ella però sense estar tot el dia rallant-me, a estones estic bé i penso amb ella i em trau un somriure i amb tot el que em viscut junts però altres estones em fico nerviós per que bec que no sento el mateix que abans i no se que fer, em fa por dir-li per la reacció que tindrà però jo vull estar bé amb ella i punt, no vull estar rallant-me... Si no sento el mateix que abans que podrien descriure com amor, això vol dir que e de tallar en ella?
Estic durant el dia a estones be i altres no, no se que fer... Ajuda siusplau, que podria fer per tornar a sentir tots els sentiments que sentia abans? Per que com ja e dit vull estar be jo, ja que amb ella estic bé, però no vull passar-me el dia així, ajuda...
InterPersonal

Hola Jaime. Sóc l'Assumpta, psicòloga d'Interpersonal.
En primer lloc, dir-te que està molt bé que siguis conscient de la dificultat que passes i demanis ajuda. Les relacions passen per diferents etapes, van canviant, i les persones a nivell individual també. Amb la qual cosa podríem dir que és "normal" que no sentim exactament les mateixes coses avui que quan vam iniciar la relació. Per això, és bo anar-ne parlant amb "un mateix" i evidentment amb la parella. La parella s'ha de cuidar i "treballar", ja m'entens. Ja que si no es fa, la cosa es pot anar encallant, embolicant, i perdre'ns.
Jo et recomanaria que intentessis reflexionar el per què et passa això, si és perquè t'agradaria sentir el mateix que senties al començament (papallones a la panxa, desig constant cap a l'altra persona...), si és perquè aquesta persona ja no t'agrada com a parella (tot i que pots seguir sentint cert afecte cap a ella) i tens por de fer-li mal, si és que es tracta d'una crisi de parella degut a falta de comunicació, etc.
Jaime, intenta ser sincer amb el què sents, amb tu mateix i amb ella. I quan tinguis clar quin és el motiu d'això que et passa, sigues valent i pren la decisió que hagis de prendre.
Gràcies per la teva confiança. Espero haver-te ajudat!
www.facebook.com/assumpta.munsaltarribapsicologa
www.interpersonal.cat