No estic segur
Hola, et voldria fer una consulta. Fumar algun porret es dolent per la salut? Perque alguns amics me nan ofert i pos jo penso que per algun porret... per probar no em pot afectar a la salut no algun?
Gracies:)
InterPersonal

Hola Deiviid,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns!
T'explico: el cànnabis és una substància que afecta al Sistema Nerviós Central (el cervell) i per tant, entorpeix totes les seves funcions com totes les drogues. En el cas del cànnabis, el THC és el responsable d'embolcallar les neurones i evitar que facin connexions neuronals, de manera que aquestes moren. Les neurones no es regeneren i per tant, es veuen els efectes en la motivació, en l'atenció i la memòria si hi ha un consum continuat a llarg termini (no et pensis, a molta gent ja es veuen aquests efectes al cap d'un any de començar a consumir!)
En el cas d'un consum esporàdic el problema ve donat per un "mal viatge": pots veure coses que no hi són, experimentar molta por, tenir algun atac de pànic, sentir molta angoixa, suors, taquicàrdies...
I és molt fàcil que, una vegada has provat el primer, t'enganxis més fàcilment del què creus....
Així, que, en resum: sí, el consum de cànnabis sí que pot afectar la salut, per molt esporàdic que sígui
Una abraçada
www.consultajove.cat