Em deixem sempre fora.
Hola soc una noia de 14 anys que tinc un rpoblema de autoestima. sempre man deixat fora a l'hora de fer parelles o grups i em quedava sola. i ara li tinc por. aquest any he anat am un grup nou i som cinc i semore em dexen sola i tinc molta por de que semore sigui aixi arribu a casa i tinc ganes de plorar necesito ajuda, no li vull dir als meus pares ni als amics...vull una solucio. siusplau es urgentissim estic sufrin molt
InterPersonal

Bona tarda guapa!
Sóc Carlota Portabella, psicòloga d'Interpersonal. Primer de tot, moltes gràcies per escriure'ns!
Entenc que et sentis així amb aquesta situació que expliques. Has estat molt valenta d'explicar-ho i de compartir amb nosaltres els teus sentiments.
Primer de tot dir-te que l'autoestima no puja perquè sí.. has de fer coses que et facin sentir bé i que facin que et valoris una mica més, coses que et facin somriure...
Com diu la meva companya Helena Galé... "La autoestima es un efecto, no una causa: si hago lo que me gusta y deseo, mi autoestima crece, y no al revés."
Per tant, a trobar coses que t'agradin i desitgis :) !!!
Per altre costat és molt important que puguis explicar les coses, que puguis explicar com et sents per tal que la gent et pugui ajudar. Entenc que no és fàcil, i que d'entrada et costi, però ja veuràs que un cop ho facis et sentiràs millor. Tots necessitem gent al nostre costat amb qui compartir els nostres problemes i les nostres pors, si ens ho quedem per nosaltres sols, sempre se'ns fa més complicat. Parla amb una bona amiga (o amic) explica-li com et sents, i segur que t'ajudarà!!
Molts i molts ànims!!
www.consultajove.cat