Orientació d'estudis i què fer amb la vida ..
Hola! Tinc 20 anys i estic estudiant 2n d'educació infantil de Grau Superior i l'any que ve no ser què fer...
Tinc varies opcions, però estic molt perduda. M'agradaria estudiar psicologia, però no ser si en sóc capaç.. La meva mare diu que no en sóc capaç, el meu pare diu s'emprenya amb mi i diu que no em vol pagar res més, que anem malament de diners i que no serveixo per res i que deixi d'estudiar i treballi...
En realitat l'entenc, perquè fins ara m'ho ha pagat tot, jo mai he treballat.
Tinc molta por a treballar, no m'atraveixo. Però ho vull fer. No em veig capaç de servir per res en aquesta vida..., i m'agraden molt els nens petits, però sincerament estic fent les pràctiques i no m'omplen i em canso molt. A més crec que és perquè sóc molt timida, però em sento insegura fent això i no m'atraveixo a fer moltes coses...
De veritat que estic molt preocupada per no servir de res en aquesta vida...
Doncs l'any que ve podria fer la carrera, si trovés la manera de pagar, o també la podria fer a distància.
En cas de no poder-la fer, podria anar augmentant el meu currículum amb cursos relacionats amb educació infantil, però potser sense omplint-me del tot.
O podria buscar feina sense estar segura de trobar res.
O podria intentar viatjar a l'estranger per intentar aprofundir l'anglès... cosa que veig bastant complicat...
A més la carrera de psicologia m'agradaria molt poder-la fer...
Necessito una mica d'orientació sisplau estic perdudíssima.. Gràcies!
InterPersonal

Hola!
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns!
Primer de tot deixa de pensar que no serveixes per res. La manera en què pensem ens influeix més del que pensem en la manera que actuem. Amb això vull dir que si penses sovint que no serveixes per res, al mínim entrebanc que trobes et desanimes i confirmes que no serveixes. En canvi, si tu penses que te'n pots sortir (encara que et costi una micona), quan et trobis amb algun obstacle serà més fàcil que el superis pensant que és això, només un entrebanc i no abandonaràs tan fàcilment.
En segon lloc, entenc com et sents, no és fàcil escollir quin camí vols seguir. Jo et diria que intentessis apuntar-te totes les opcions que tens al cap, i valorar-les segons les teves preferències. Parla amb alguns professors que t'orientin una mica, ells et coneixen com a estudiant i poden ajudar-te a prendre la decisió. També hauràs de parlar amb els teus pares i explicar-los com et sents. Entre tots podeu buscar una solució!
Però finalment, qui ha de decidir ets TU! Pots orientar-te i demanar consell a la gent del teu voltant, però has de ser tu qui prengui aquesta decisió i sobretot, que n'estiguis convençuda! Si realment creus que allò és el que vols fer, et serà molt més fàcil!
Recorda, però, que t'hauràs de treure la mandra de sobre! De totes les opcions que et passen pel teu cap, no n'hi ha cap que no requereixi esforç, així que agafa aire i comença a trepitjar fort!!
Una abraçada i molts ànims
www.consultajove.cat