Em quedaré sola?
Hola adolescents,
Fa temps que tinc un problema amb les meves amigues. Les estimo molt, però a vegades em fan mal les coses que em diuen. Sóc una persona que té hobbies tranquils i que no a tothom agraden, però és la meva forma de ser, i sembla que no els hi agrada. Com tota adolescent m'agrada sortir de festa, però hi ha vegades que no em ve de gust i sempre es queixen que sóc una mandrosa i que si no tinc inquietuds a la vida. És clar que en tinc! Però, per no sortir un dia vol dir que no arribaré a ser ningú? També es queixen de la meva forma de fer les coses perquè no les faig com elles. Em fa pensar que ho faig tot malament i que no arribaré a ser ningú mai.
Les crítiques constructives (ben dites) les accepto, perquè faig coses malament, com tothom, però crec que m'estan enfonsant les persones que sempre he tingut al meu voltant. No vull acabar sola, però no sé què fer perquè s'adonin que el que em diuen m'afecta més del que es pensen.
Què puc fer?
Gràcies.
InterPersonal

Hola fixingaheart,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
Primer de tot dir-te que l'adolescència és una etapa on es va creant la identitat i on és molt fàcil provar diferents coses per veure quines encaixen més amb la teva manera de ser. Entenc que et molesti que les teves amigues no els agradin els teus hobbies, però també em planteja que, si t'afecten tant aquestes crítiques és que potser també ho penses en algun moment, pot ser?
Per altra banda, intenta compaginar les dues coses. És a dir, si t'agraden les aficions més aviat tranquil·les, busca amics o companys amb qui puguis compartir-les. Alhora, si vols mantenir l'amistat amb aquestes amigues més marxoses, potser també t'hauràs d'adaptar en alguns moments als seus gustos.
Com veus, es tracta d'un joc d'estira-i-arronsa, on a vegades tu cedeixes per elles i altres vegades fas la teva i et reafirmes en els teus gustos o interessos.
Una abraçada
www.consultajove.cat